Funkcja kosza w Dynamics 365 CRM

Opublikowany
17.6.2025
Funkcja kosza w Dynamics 365 CRM

Wszyscy popełniamy błędy. Nikt nie jest doskonały. Kamieniem niech rzuci ten, który nigdy nie skasował niczego przypadkiem. Lub zbyt pochopnie. Ale spokojnie. Microsoft Dynamics 365 rozumie. Nie ocenia. I pomaga funkcją kosza (recycle bin) w swoich aplikacjach.

Każdy przez to przeszedł. Skasował zamówienie, ofertę czy klienta w swoim systemie CRM. I zaczynał się problem. Czy to się w ogóle da przywrócić? Co teraz? Do kogo się zwrócić? Administratora? Przełożonego? Partnera wdrożeniowego?  

Do tej pory rozwiązanie niestety nie należało do najłatwiejszych. Istniały narzędzia, które pozwalały konsultantom i developerom przywracanie usuniętych rekordów, jednak wymagało to szerokich umiejętności i wiedzy o systemie. Dzisiaj, po wprowadzeniu funkcji kosza (Recycle Bin) przywrócenie usuniętego rekordu stało się banalnie proste, a egzekucja całej operacji odbywa się po stronie administratora.

Wystarczy włączyć odpowiednie ustawienie po stronie środowiska Dynamics 365 i już. Od tego momentu system rozpoczyna przechowywanie obrazu “usuniętych” informacji w okresie, który skonfigurujemy. Do tego czasu można je w dowolnym momencie przywrócić, tak, jakby nic się nie stało.  

Funkcja, jakkolwiek prosta i oczywista, jest niezwykle przydatna i pozwala na wzięcie większego oddechu, bo mylić się i błądzić jest rzeczą ludzką. Systemy powinny nam pomagać te błędy naprawiać. I z takiego właśnie założenia wyszli twórcy Dynamicsa 365.

Poprzedni
Następny
Następny