Wszyscy popełniamy błędy. Nikt nie jest doskonały. Kamieniem niech rzuci ten, który nigdy nie skasował niczego przypadkiem. Lub zbyt pochopnie. Ale spokojnie. Microsoft Dynamics 365 rozumie. Nie ocenia. I pomaga funkcją kosza (recycle bin) w swoich aplikacjach.
Każdy przez to przeszedł. Skasował zamówienie, ofertę czy klienta w swoim systemie CRM. I zaczynał się problem. Czy to się w ogóle da przywrócić? Co teraz? Do kogo się zwrócić? Administratora? Przełożonego? Partnera wdrożeniowego?
Do tej pory rozwiązanie niestety nie należało do najłatwiejszych. Istniały narzędzia, które pozwalały konsultantom i developerom przywracanie usuniętych rekordów, jednak wymagało to szerokich umiejętności i wiedzy o systemie. Dzisiaj, po wprowadzeniu funkcji kosza (Recycle Bin) przywrócenie usuniętego rekordu stało się banalnie proste, a egzekucja całej operacji odbywa się po stronie administratora.

Wystarczy włączyć odpowiednie ustawienie po stronie środowiska Dynamics 365 i już. Od tego momentu system rozpoczyna przechowywanie obrazu “usuniętych” informacji w okresie, który skonfigurujemy. Do tego czasu można je w dowolnym momencie przywrócić, tak, jakby nic się nie stało.
Funkcja, jakkolwiek prosta i oczywista, jest niezwykle przydatna i pozwala na wzięcie większego oddechu, bo mylić się i błądzić jest rzeczą ludzką. Systemy powinny nam pomagać te błędy naprawiać. I z takiego właśnie założenia wyszli twórcy Dynamicsa 365.