Coraz więcej w ostatnim czasie dostajemy funkcjonalności, które dostępne są w aplikacji Dynamics 365 Customer Insights Journeys (dawny Marketing). Na sporo aktualizacji jednak wciąż czekamy, ale istnieją inne sposoby na uproszczenie sobie pracy w aplikacji marketingu.
Żeby nie musieć kilka razy dziennie przeklikiwać się po rekordach formularzy marketingowych w celu uzyskania odpowiedzi, ile osób zarejestrowało się na nasz event, uzupełniło formularz rejestrujący leady itp., stworzymy dzisiaj widok na customowych polach obliczeniowych w encji „Formularze marketingowe”.
Na początek należy stworzyć pole obliczeniowe o typie „Zestawienie” w encji „Formularze marketingowe” (msdynmkt_marketingform). Pola w sekcji „Source entity” uzupełnią nam się automatycznie. W powiązanej encji wybieramy opcję „Przesłania formularza/Form Submissions). Do tego dodajemy filtr o warunku jeżeli status przesłania = sukces. Na koniec dodajemy agregacje dla danego pola Obliczenie dla formularza przesłań. Wprowadzone zmiany zapisujemy i wychodzimy z okna obliczeniowego.

UWAGA: warto pamiętać, że masowe obliczenia dla pól zestawień systemowo odświeżają się do 12 lub 24 godziny. Aby zmienić egzekwowanie odświeżeń, należy przejść przez następujące kroki: Ustawienia zaawansowane -> procesy systemowe -> zafiltrowanie wszystkich procesów do typu obliczeń zestawienia -> odnalezienie procesu odświeżania akcji dla encji formularza marketingowego.

Po wyborze odnalezionego procesu, otworzy się okno edycji. W nim możemy uruchomić proces ręcznie (Resume) lub zmodyfikować czas wykonywania się procesu (Modify Recurrence). Tę akcję może wykonać wyłącznie użytkownik z rolą administratora.

Jeżeli cała konfiguracja czasowa została ustawiona, użytkownik może stworzyć lub edytować widok encji formularzy marketingowych, dodając utworzone na początku kolumny obliczeniowe. Następnie po opublikowaniu wszystkich dostosowań widoku, użytkownik przechodząc na swój widok, będzie widział na nim wszystkie przesłania formularzy marketingowych z poziomu widoku.

Na pewno jest to funkcja bardzo przydatna dla osób, które jednocześnie procesują kilka formularzy zgłoszeniowych pod eventu, spotkania, leady, itp. Szybka konfiguracja, która może nie jest olbrzymią zmianą, ale z pewnością pozwoli na przyjemniejsze wchodzenie w interakcje z formularzami marketingowymi oraz przeglądanie liczb osób, które podjęły z formularzem interakcje.
Dziękuję bardzo i zapraszam do śledzenia naszego DynamicsBlog by Intersys, aby pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami i ciekawostkami w świecie Dynamics 365. Do usłyszenia!