Zarządzanie zaplanowanymi działaniami z poziomu formularzy w Dynamics 365

Opublikowany
30.7.2025
Zarządzanie zaplanowanymi działaniami z poziomu formularzy w Dynamics 365

Przy dużej liczbie klientów zdarzają się sytuacje, kiedy pracownik musi wykonać wiele telefonów, podjąć wiele tasków i wysłać sporą liczbę maili. Czasami aż trudno odnaleźć się w zadaniach, które mamy do zrobienia. Chcąc lepiej zarządzać swoimi działaniami względem klientów i kontaktów, w systemie CRM Microsoft Dynamics 365 możemy wszystkie nasze zaległe i zaplanowane w terminie działania wyciągnąć bezpośrednio na formularz rekordów, z którymi chcemy podjąć dane akcje. Służy do tego prosta w konfiguracji kontrolka „Due open activities control”.  

Aby zminimalizować czas pracy poświęcony na odszukiwanie działań do podjęcia, użytkownicy mogą pracować z rekordami działań bezpośrednio z poziomu formularzy Klientów i Kontaktów. Aby uzyskać skompensowany widok na formularzach, należy w edytorze make.powerapps.com w naszym środowisku dodać na formularz kontrolkę „Due open activities control” (Jeżeli nie jest ona widoczna z poziomu menu Składników, należy dodać ją poprzez wyszukiwanie składników „Uzyskaj więcej składników”).  

Po wyborze kontrolki, należy zarządzić tabelą oraz widokiem, jaki mamy uzyskać na naszym formularzu. Jeżeli mają to być powiązane działania, należy wybrać tabelę „Activities” oraz widok dopasowany do Twoich potrzeb i naciśnąć „Gotowe”.

Dodatkowo, dla bardziej zoptymalizowanego i wygodniejszego dla pracy wyglądu, należy dostosować wygląd podsiatki (grida). W tym celu, należy raz nacisnąć na dodaną do obszaru kontrolkę i skorzystać z paska właściwości, który pojawi się po prawej stronie ekranu. W sekcji „Składniki” należy wybrać trzy pionowe kropki przy składniku „Podsiatka” i oznaczyć, na jakim urządzeniu podsiatka powinna pokazywać zebrane rekordy działań.  

Po zapisaniu i publikacji naszych zmian, w aplikacji CRM na rekordzie Klienta lub Kontaktu (w zależności, gdzie dostosowaliśmy formularz) pokaże się lista działań do podjęcia. Dzięki dostosowaniu grida, użytkownik może bezpośrednio przenieść się do rekordu działań, aby wykonać odpowiednią akcję.  

„Due open activities control” to proste i łatwe do skonfigurowania narzędzie, które pomoże użytkownikom zagwarantować szybszy dostęp do poszukiwanych informacji, lepiej zarządzać czasem zwracając się do konkretnych tematów, które wymagają uwagi, a także daje nam większą przejrzystość w pracy na działaniach z poziomu formularzy Klientów i Kontaktów.  

Po więcej ciekawostek i nowości ze świata Dynamics 365 zapraszamy do pozostałych wpisów na naszym blogu Intersys!  

Poprzedni
Następny
Następny