Niezmapowane pola w systemie Microsoft Dynamics 365 Customer Insights Journeys (Marketing Automation)

Opublikowany
3.6.2025
Niezmapowane pola w systemie Microsoft Dynamics 365 Customer Insights Journeys (Marketing Automation)

Praca marketera wymaga od nas zbierania różnego rodzaju informacji, które wykorzystujemy okazjonalnie, incydentalnie, w niektórych sytuacjach. Często potrzebujemy dowiedzieć się rzeczy, których nie chcemy przechowywać w długotrwały sposób w systemie. Z pomocą przychodzą niezmapowane pola na formularzach w D365 Customer Insights Journeys.

Klasyczny scenariusz. Organizujemy event. W ramach eventu przewidziany jest obiad dla zaproszonych gości. Obiad możemy podać w trzech opcjach – z mięsem, wegetariańskiej i wegańskiej. Chcemy uzyskać taką odpowiedź od naszych gości. Jak? Do tej pory musieliśmy albo poprosić administratora systemu o dodanie nam odpowiedniego pola (i przetrzymywaliśmy przez miesiące i lata informację o tym jakie ktoś ma preferencje żywieniowe…) lub posiłkować się ankietami z zewnątrz (Forms, Excel).

Te czasy bezpowrotnie minęły. Obecnie, budując na przykład formularz rejestracji na wydarzenie możesz tworzyć dodatkowe pytania, aby zbierać więcej informacji o klientach, bez konieczności dodawania nowych pól do ich profilu. Na przykład, możesz zapytać: „Jakie są Twoje preferencje dotyczące posiłków?” lub stworzyć pytania konkursowe, które pomogą zwiększyć zadowolenie i lojalność klientów. I tak dalej, i tak dalej. Możliwości jest tutaj mnóstwo.

Dodatkowe pytania dodawane są z prostego edytora, który pozwala na wybranie typu pola, w którym będziemy przechowywać dane, sposobu uzyskania odpowiedzi i tak dalej. Możemy sobie takie niezmapowane pole zachować na przyszłość w celu powtórnego wykorzystania, na przykład przy kolejnym wydarzeniu, w którym będziemy chcieli dopytać się o preferencje w sprawie posiłków naszych gości.

Niezmapowane pola pozwalają z jednej strony na efektywne wykorzystanie formularzy, w pełni zbierając wszystkie potrzebne nam informacje, jednocześnie nie zaśmiecając bazy naszego systemu marketing automation danymi, które zastosowanie mają tylko do jednego specyficznego wydarzenia, promocji lub innego rodzaju akcji marketingowej.

Poprzedni
Następny
Następny