Praca marketera wymaga od nas zbierania różnego rodzaju informacji, które wykorzystujemy okazjonalnie, incydentalnie, w niektórych sytuacjach. Często potrzebujemy dowiedzieć się rzeczy, których nie chcemy przechowywać w długotrwały sposób w systemie. Z pomocą przychodzą niezmapowane pola na formularzach w D365 Customer Insights Journeys.
Klasyczny scenariusz. Organizujemy event. W ramach eventu przewidziany jest obiad dla zaproszonych gości. Obiad możemy podać w trzech opcjach – z mięsem, wegetariańskiej i wegańskiej. Chcemy uzyskać taką odpowiedź od naszych gości. Jak? Do tej pory musieliśmy albo poprosić administratora systemu o dodanie nam odpowiedniego pola (i przetrzymywaliśmy przez miesiące i lata informację o tym jakie ktoś ma preferencje żywieniowe…) lub posiłkować się ankietami z zewnątrz (Forms, Excel).
Te czasy bezpowrotnie minęły. Obecnie, budując na przykład formularz rejestracji na wydarzenie możesz tworzyć dodatkowe pytania, aby zbierać więcej informacji o klientach, bez konieczności dodawania nowych pól do ich profilu. Na przykład, możesz zapytać: „Jakie są Twoje preferencje dotyczące posiłków?” lub stworzyć pytania konkursowe, które pomogą zwiększyć zadowolenie i lojalność klientów. I tak dalej, i tak dalej. Możliwości jest tutaj mnóstwo.

Dodatkowe pytania dodawane są z prostego edytora, który pozwala na wybranie typu pola, w którym będziemy przechowywać dane, sposobu uzyskania odpowiedzi i tak dalej. Możemy sobie takie niezmapowane pole zachować na przyszłość w celu powtórnego wykorzystania, na przykład przy kolejnym wydarzeniu, w którym będziemy chcieli dopytać się o preferencje w sprawie posiłków naszych gości.
Niezmapowane pola pozwalają z jednej strony na efektywne wykorzystanie formularzy, w pełni zbierając wszystkie potrzebne nam informacje, jednocześnie nie zaśmiecając bazy naszego systemu marketing automation danymi, które zastosowanie mają tylko do jednego specyficznego wydarzenia, promocji lub innego rodzaju akcji marketingowej.