Zarządzanie projektami to bez wątpienia jeden z filarów nowoczesnych organizacji. Microsoft Dynamics 365 wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Użytkowników podąża za tym trendem i w ramach kolejnych fal aktualizacji rozwija moduł Zarządzania Projektami.
Planowanie, budżetowanie oraz kontrola postępów realizacji to kluczowe aspekty działania modułu, a wszystko to dostępne jest z poziomu pojedynczej kartoteki projektu.
Link do strony producenta: Project management - Business Central | Microsoft Learn
W najnowszej fali aktualizacji moduł otrzymał kilka przydatnych funkcjonalności:
- odświeżony UX listy i kartoteki projektu:
o możliwość zmiany rozmiaru okna informacji
o zaokrąglone ramki okien

• podsumowanie z użyciem Copilot
o podsumowanie najważniejszych informacji o projekcie, tworzone w czasie rzeczywistym z możliwością odświeżenia przez Użytkownika

• możliwość rejestracji dokumentów magazynowych, niezależnie od poziomu złożoności gospodarki magazynowej dla zapasów znajdujących się na tym samym zamówieniu zakupu wygenerowanym bezpośrednio z kartoteki projektu

W celu zapewnienia płynności pracy projektowej konieczne jest właściwe wykorzystanie posiadanych zapasów oraz możliwość łatwego uzupełnienia niedoborów. W module projektowym dostępna jest funkcja służąca do rejestracji zamówienia zakupu bezpośrednio z kartoteki projektu. Zużycie zapasu na potrzeby projektu można przeprowadzić na jeden z trzech sposobów (w zależności od konfiguracji lokalizacji):
• księgowanie przyjęcia zakupu i użycie bezpośrednio z linii zamówienia
• księgowanie przyjęcia zakupu i użycie z dokumentu odłożenia zapasów
• księgowanie przyjęcia zakupu i użycie z dokumentu przyjęcia magazynowego

Dla każdego wiersza zamówienia zakupu powstają dwa zapisy w księdze zapasów. Pierwszy odpowiadający za przyjęcie zapasu na magazyn, drugi odpowiadający za użycie zapasu na potrzeby projektu. Zapisy w księdze projektu powstają dopiero w momencie zaksięgowania faktury do zamówienia zakupu.
