Dynamiczne centrum marketingowe – Dynamics 365 for Marketing

Opublikowany
21.1.2019
Dynamiczne centrum marketingowe – Dynamics 365 for Marketing

Specjalistyczny moduł popularnego systemu Microsoft, Dynamics 365 for Marketing, zadebiutował na polskim rynku w końcu 2018 roku, otwierając nowe możliwości przed użytkownikami z działów promocji. Kluczowym zadaniem tego narzędzia klasy Marketing Automation jest centralizacja wszystkich aspektów działalności marketingowej w jednym panelu administracyjnym oraz usprawnienie realizacji nawet najbardziej skomplikowanych kampanii reklamowych.

Dynamics 365 for Marketing jest naturalnym uzupełnieniem systemu klasy CRM, które rozszerza możliwości zarządzania przedsiębiorstwem o obszar promocji i jego różnorodne potrzeby.

Narzędzie wspiera marketingowców w czterech kluczowych sferach: spójne administrowanie kontami i danymi, tworzenie kreacji i praca operacyjna, silne relacje z klientem oraz zarządzanie projektami.

Dane i konta – steruj marketingiem z jednego panelu

Sprawna realizacja zadań marketingowych charakteryzuje się najczęściej wieloma kanałami działania oraz pozyskiwania leadów, a także potrzebą integracji różnorodnych paneli operacyjnych i danych w jednym miejscu. Moduł Microsoft Dynamics 365 for Marketing odpowiada na te wymagania, pozwalając systematyzować informacje o klientach pozyskanych z kanałów marketingowych wraz z ich opisami, kategoryzacją oraz możliwościami mierzenia efektywności poszczególnych kampanii reklamowych dzięki przypisywaniu list leadów do kampanii. Panel administracyjny rozwiązania pozwala zagregować kanały społecznościowe wykorzystywane przez firmę i zarządzać nimi z jednego miejsca, co pozwala zaoszczędzić cenny czas, jak również ułatwia zachowanie spójnej komunikacji oraz regularne monitorowanie wszystkich źródeł. Personalizowany panel analityczny, który prezentuje bieżące rezultaty działań marketingowych w przełożeniu m.in. na wybrane źródło, czas i kampanię pochodzenia leada, pomaga w wyciąganiu wniosków ze zrealizowanych aktywności i optymalizacji ich na przyszłość. D365 for Marketing dostarcza również interesujące narzędzia do organizacji i obsługi wydarzeń rzeczywistych oraz online’owych począwszy od logistyki przez rejestracje aż po kontakt post-factum z uczestnikami.

Wielokanałowe kampanie marketingowe stają się dużo łatwiejsze w obsłudze, kiedy można je implementować, koordynować i analizować w jednym panelu, a ich efekty agregują się w systemie, w którym można je bezpośrednio przekazać handlowcom do dalszego procesowania kontaktu z klientem.

Dbaj o silne relacje z klientem                  

Moduł D365 for Marketing jest natywnie zintegrowany z kompleksowym systemem klasy CRM, Microsoft Dynamics 365, umożliwiając szerokie wykorzystanie możliwości tego rodzaju narzędzi. Tworzenie i koordynowanie wielokanałowych kampanii marketingowych umożliwia budowanie tzw. podróży klienta (consumer journey) zgodnie z informacjami zgromadzonymi na temat jego preferencji zakupowych. Środowisko i proces obsługi klienta można również całkowicie spersonalizować w systemie, tak aby wyjść naprzeciw upodobaniom konsumenta, które znamy na podstawie poprzednich interakcji. Dynamics 365 pomaga również w rozwijaniu działań sprzedażowych dzięki możliwościom tworzenia dedykowanych ofert dla wybranych grup odbiorców, prowadzenia spersonalizowanych kontaktów sprzedażowych oraz gromadzenia danych o preferencjach klienta na podstawie jego treści i interakcji w serwisie LinkedIn. Spójny ogląd informacji o kliencie zgromadzonych z różnych źródeł, dostarczający kompleksowej wiedzy o jego zachowaniach, zakupach i preferencjach pozwala dużo łatwiej spełnić jego oczekiwania w kolejnych kampaniach, zwiększając poziom skuteczności działań promocyjnych. Narzędzie dostarcza również możliwości tworzenia ankiet, np. dotyczących satysfakcji konsumentów, aby coraz dokładniej poznawać ich preferencje i odpowiadać na potrzeby.

Twórz kreacje, wysyłaj mailingi i archiwizuj

Microsoft Dynamics 365 for Marketing jest narzędziem, które pozwala na budowę kreacji np. mailingów, i bieżącą weryfikację ich kształtu, a następnie bezpośrednie zakodowanie ich zgodnie ze specyfikacją wysyłki do formatu html. Wbudowany, intuicyjny edytor mailingów umożliwia tworzenie szablonów i zapisywanie ich na potrzeby przyszłych wysyłek. Moduł systemu Dynamics 365, jako narzędzie klasy CRM, zawiera również opcję tworzenia list wysyłkowych złożonych z danych kontaktowych zgromadzonych w systemie, a także bezpośredniej wysyłki mailingów oraz ich archiwizacji.

Sprawnie zarządzaj i monitoruj pracę działu marketingu

Moduł Dynamics 365 for Marketing pozwala na zarządzanie zespołem realizującym działania promocyjne dzięki możliwościom przydzielania zadań według projektu lub klienta wraz z ich priorytetyzacją, aby sprawnie planować każdy dzień pracy. Narzędzie zapewnia kontrolę nad terminami realizacji kolejnych obszarów prac – według klienta / projektu lub przypisanego priorytetu. Możliwe jest też przypisywanie celów do poszczególnych osób i monitorowanie poziomu ich realizacji.

Microsoft Dynamics 365 for Marketing ma duży potencjał usprawniania i ułatwiania codziennej pracy działom marketingu. Wszechstronne funkcjonalności rozwiązania pomagają uporządkować kanały i realizowane w nich działania, jak również ich rezultaty. Narzędzie wspiera planowanie, implementacje i analitykę kampanii reklamowych, komunikację w social media, działania z zakresu customer experience, kooordynację marketingu efektywnościowego oraz zarządzanie zespołem.

Więcej informacji:

https://dynamics.microsoft.com/pl-pl/marketing/capabilities/#make-decisions

Poprzedni
Następny
Następny