Pola zestawienia – agregowanie wartości w Microsoft Dynamics 365 Sales

Opublikowany
23.6.2021
Pola zestawienia – agregowanie wartości w Microsoft Dynamics 365 Sales

Ile sprzedaliśmy w ubiegłym roku? W ubiegłym miesiącu? A ile jeszcze mamy w lejku? To powszechne pytania, które zadajemy sobie pracując na co dzień z Klientem i korzystając z systemu CRM. Oczywiście z pomocą mogą nam przyjść bogate i starannie przygotowane raporty, ale czasami najprostszą informacją jest ta lakoniczna, wyświetlająca wynik finansowy danego Klienta w najprostszy sposób. I tu z pomocą przychodzą pola zestawienia w Microsoft Dynamics 365 Sales.


Czym są pola zestawienia? To bardzo prosta, a zarazem niezwykle przydatna funkcjonalność pozwalająca na przeliczenie wartości (zsumowanie, uśrednienie, wyświetlenie wartości maksymalnej bądź minimalnej) na podstawie powiązanych danych i wyświetlenie ich w formie pola w naszym systemie CRM. Na przykład: chcemy zsumować wartość opłaconych faktur dla Klienta w ciągu ostatnich pięciu lat lub chcemy przeliczyć ile pieniędzy mamy do uzyskania w ciągu najbliższego roku na podstawie zarejestrowanych w systemie Szans Sprzedaży.

Pola te w sposób znaczący uzupełniają zatem widok 360 stopni na naszych Klientów, który budujemy w naszym systemie CRM. Pozwalają na pierwszy rzut oka określić i ocenić jakim Klientem (czy Klientem potencjalnym) jest rekord, który aktualnie oglądamy.

Ogromną zaletą pól zestawień jest fakt, iż obliczane są one automatycznie (domyślnie raz na 12 godzin, ale można zmodyfikować tę częstotliwość do np. obliczania pól co godzinę, jak w przykładzie omówionym w filmie), co pozwala na bieżące weryfikowanie wartości sprzedaży na naszych Klientach np. za pomocą specjalnie przygotowanych widoków. Oczywiście można również takie pola odświeżać ręcznie, tak aby zweryfikować bieżącą wartość sprzedaży, jeżeli wiemy, iż podczas naszej pracy z systemem mogły pojawić się jakieś dodatkowe Szanse Sprzedaży, Oferty, Zamówienia czy Faktury.

Podsumowując – pola zestawienia to prosta funkcja pozwalająca na wyciągnięcie szybkiej wartości biznesowej z informacji rejestrowanej w systemie CRM. Nie wymaga specjalistycznej wiedzy w celu jej konfiguracji, zarazem dając użytkownikom końcowym istotne dane, pomagające w codziennej pracy.

Poprzedni
Następny
Następny