W dzisiejszym wpisie z serii OutOfTheBox chciałbym przedstawić ostatnią zmianę w module projektów w ramach najnowszego wydania wersji Business Central 24 – Wave 1 2024. Zmiana ta polega na możliwości wystawienia faktury sprzedaży z poziomu projektu dla kilku nabywców jednocześnie i pozwoli użytkownikom na większą automatyzację w procesie generowania dokumentów sprzedaży.
W najnowszym wydaniu Business Central mamy możliwość ustawienia automatycznego wystawiania faktur na projekt dla kilku nabywców jednocześnie z poziomu dwóch miejsc w systemie. Pierwszym miejscem są to ustawienia projektów, gdzie możemy określić domyślną metodę rozliczenia i do wyboru mamy dwie opcje: dla jednego klienta lub dla wielu klientów.
Drugim miejscem w systemie, gdzie możemy dokonać wyboru jest nagłówek projektu, gdzie w karcie z fakturowaniem mamy pole z metodą rozliczenia.
W przypadku, gdy w projekcie do rozliczenia został wskazany jeden nabywca, na wierszach projektu nie mamy dostępnych kolumn z numerem nabywcy oraz numerem nabywcy, któremu chcemy wystawić fakturę.
Jednak, gdy w polu z metodą rozliczenia zmienimy wartość na wielu nabywców, wtedy system poinformuje nas, że zmiana wpłynie na to, jak projekt będzie fakturowany i że zmiany są nieodwracalne, jeśli zadania projektu zostały już wprowadzone. Po zatwierdzeniu zmiany w wierszach projektu pojawiły nam się automatycznie dwie nowe kolumny z numerem nabywcy projektu i numerem nabywcy, dla którego chcemy wystawić fakturę. Dane są pobierane z nagłówka projektu.
Jak widzimy na zrzucie ekranu powyżej, zmiana nabywcy, dla którego chcemy wystawić fakturę sprzedaży jest możliwa tylko wtedy, gdy w kolumnie z typem zadania zlecenia znajduje się wartość "Księgowalne".
W zleceniu JOB00010 zmienimy odbiorcę faktury dla wierszy z numerem zadania 1110, 1120, 1210 oraz 1220.
System przy próbie zmiany pyta nas czy chcemy zmienić wartości w polach ‘Numer nabywcy’ i ‘Odbiorca faktury’.
Jeśli potwierdzimy komunikat system potwierdza zmianę nabywcy, a także informuje, że ceny oraz koszty na powiązanych liniach muszą zostać zaktualizowane. System pyta nas również, czy chcemy zaktualizować powiązane wiersze.
Po zatwierdzeniu zmian możemy przejść na wiersze planowania projektu, aby wystawić faktury sprzedaży.
Zaznaczamy kilka interesujących nas wierszy i za pomocą akcji ‘Utwórz faktury sprzedaży’ generujemy dokumenty w systemie.
System informuje nas, że faktury zostały utworzone. Aby sprawdzić utworzone faktury możemy ustawić się w danym wierszu i sprawdzić dokument klikając w przycisk zaznaczony poniżej. Wtedy system przenosi nas do dokumentu sprzedaży wygenerowanego dla zaznaczonego wiersza.
Dla numeru zadania zlecenia 1010 faktura została utworzona na nabywcę 30000 School of FineArt., dla numeru zadania 1110 faktura została wygenerowana dla nabywcy 20000Trey Research, a dla zadania 1210 nabywcą na utworzonej fakturze jest klient10000 Adatum Corporation.
Listę wszystkich faktur możemy również sprawdzić z poziomu kartoteki projektu. Na wstążce wybieramy Projekt -> Faktury sprzedaży/Faktury korygujące. System przenosi nas do nowego okna, gdzie widzimy listę wszystkich faktur powiązanych z naszym projektem i za pomocą przycisku ‘Otwórz fakturę sprzedaży’ system przeniesie nas bezpośrednio do wybranego dokumentu.
Jak widać nowa funkcja do wystawiana faktur dla wielu klientów z poziomu projektu może być bardzo pomocna. Gdy w projektach uczestniczy wielu klientów, wystawianie faktur właściwym klientom na poszczególne zadania projektowe może być trudne i czasochłonne. Nowa wersja Business Central sprawia, że fakturowanie staje się mniej skomplikowane.
W dzisiejszym odcinku z serii OutOfTheBox to już wszystko, dziękuję za obejrzenie filmiku. Zachęcam również do odwiedzenia naszego bloga, gdzie mogą Państwo obejrzeć pozostałe wpisy z serii OutOfTheBox, a także do subskrypcji naszego kanału, aby nie przegapić kolejnych wpisów.