Efektywne zarządzanie i analiza przetargów dzięki narzędziu dla branży TSL

Opublikowany
17.10.2018
Efektywne zarządzanie i analiza przetargów dzięki narzędziu dla branży TSL
Opublikuj
Chcesz wiedzieć więcej?
Napisz do nas

Sektor TSL od zawsze podlega wpływom dynamicznego otoczenia rynkowego i wymogom stale zmieniających się terminów realizacji zleceń. Kluczowy w pozyskiwaniu nowych klientów czy wygrywaniu kolejnych przetargów staje się czas reakcji. Im szybsze działanie i lepiej przygotowana oferta, tym większa szansa na zdobycie nabywcy lub sukces w przetargu. Nie mniej ważnym aspektem działań jest analiza danych z dotychczasowych i bieżących działań naszej firmy oraz konkurencji.

Jak sygnalizują osoby zarządzające firmami transportowymi, najważniejszym wyzwaniem jest koordynacja wszystkich aspektów działania firmy w sprawny i szybki sposób. Zachowanie terminów wszystkich kończących się przetargów może być sporym wyzwaniem w momencie, kiedy kierowca nie dotarł na czas ze względu na przedłużającą się kontrolę na granicy, jeden z transportowanych ładunków uległ uszkodzeniu, a do tego musimy szukać dwóch dodatkowych kierowców na zastępstwo. Warto posiadać narzędzia, które wspierają codzienną pracę, jednocześnie pomagając dopilnować wszystkich istotnych informacji i terminów. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi IT można znacznie usprawnić zarządzanie firmą transportową. Baza bieżących projektów i zleceń, zasobów firmowych oraz terminów do spełnienia dostępna w jednym systemie pozwala zaoszczędzić cenny czas i dużo łatwiej skoordynować wszelkie działania.

6

Kolejnym wyzwaniem dla firmy może być złożony proces budowania oferty, w który bardzo często zaangażowana jest grupa osób. W takiej sytuacji sprawna komunikacja wewnętrzna staje się kluczowa, ważne również, aby pracownicy mieli dostęp do posortowanej listy zadań. Rozwiązania IT, dzięki integracji z popularnymi narzędziami pracy biurowej, takimi jak Microsoft Outlook czy Microsoft Office, umożliwiają sprawną komunikację osób oraz łatwość we wspólnym, jednoczesnym przygotowaniu dokumentów niezbędnych podczas procesu przetargowego.

Ważnym aspektem działania dla firm w każdej branży jest analiza działań konkurencji oraz opłacalności przetargów, w których planują wziąć udział. Wiedza o dotychczasowych działaniach przetargowych i cenach usług proponowanych przez naszych konkurentów ułatwiają przygotowanie skutecznej oferty w kolejnych postępowaniach. Tego typu informacje pozwolą również w przybliżeniu określić potencjalną opłacalność przystąpienia do danego przetargu dzięki możliwości oszacowania stosunku naszej propozycji do spodziewanych cen konkurentów.
Jednym z rozwiązań, które potencjalnie usprawnią działalność firmy logistycznej, spedycyjnej lub transportowej, jest narzędzie TSL od Intersys. Jest to system stworzony we współpracy z właścicielami firm transportowych, którego rolą jest odpowiedź na potrzeby branży i usprawnianie funkcjonowania w sektorze TSL. Narzędzie pozwala archiwizować realizowane zlecenia, kontakty przypisane do konkretnych zleceń lub przetargów, jak również wszelkie wymogi postępowań, w których planujemy wziąć udział.

1

Rozwiązanie to w głównym panelu menedżerskim zawiera narzędzia analityczne w postaci stale aktualizowanych wykresów kwotowych i liczbowych. Informacje o wygranych przetargach z ostatnich 12 miesięcy posortowanych według udziału w przychodzie firmy czy klienta, jak i informacje o aktualnie trwających przetargach według szacunkowej wartości zlecenia są bezpośrednio dostępne z panelu. Analityka wspiera skuteczne ofertowanie i decyzje biznesowe w kolejnych postępowaniach przetargowych, pomaga również optymalizować koszty i marże planowane dla kolejnych zleceń.

Sprawne działanie firmy transportowej, spedycyjnej czy zajmującej się logistyką wymaga sprawnego zarządzania, analityki i możliwości błyskawicznego delegowania zadań, a jednocześnie dostosowanego do specyfiki działań, które są w nim realizowane. To właśnie dlatego warto wybrać narzędzie skrojone na miarę potrzeb nie tylko przedsiębiorstwa, ale również branży. Rozwiązanie TSL od Intersys oparte jest na funkcjonalnym, elastycznym systemie klasy CRM – Microsoft Dynamics 365 . Warto dodać, że gromadzone informacje trafiają do Microsoft Trust Center, centrum danych, które wyposażone jest w zabezpieczenia najwyższej klasy. Prywatność danych jest zagwarantowana poprzez protokół TLS, który chroni i szyfruje informacje przesyłane przez Internet oraz eliminuje zagrożenia podczas transferu plików. Chmurowa platforma Microsoft Dynamics 365, której podstawą jest technologia Azure Active Directory, zabezpieczająca proces uwierzytelniania osoby logującej się do systemu. Nie można pominąć faktu, że poziom bezpieczeństwa narzędzia pozwala na spełnienie kryteriów RODO i pozostałych regulacji prawnych w zakresie przechowywania danych osobowych – pod kątem zabezpieczeń. Dynamics 365 jako podstawa rozwiązania gwarantuje również bezproblemową integrację z popularnymi narzędziami pracy biurowej, jak pakiet Microsoft Office.

Specyfika branży TSL wymaga podejmowania szybkich decyzji biznesowych, sprawnego przygotowania skutecznych ofert, które umożliwią pozyskanie nowych zleceń, jak również odporności na zmienne uwarunkowania rynkowe i regulacje prawne, które zaostrzają wymagania wobec narzędzi IT. Jak jednak pokazaliśmy, istnieje rozwiązanie, które odpowiada na te potrzeby i jest uszyte na miarę branży TSL.

Poprzedni
Następny
Następny