Dynamics 365 – rzecz o systemach modułowych

Opublikowany
8.12.2016
Dynamics 365 – rzecz o systemach modułowych
Opublikuj
Chcesz wiedzieć więcej?
Napisz do nas

Tym razem będzie szerzej o Dynamics 365 i tym, co nam oferuje. A przede wszystkim o tym, że system informatyczny można budować jak dom modułowy – z gotowego szkieletu i modułów (można tez tradycyjnie, cegła po cegle, aż po dach).

Jak już wspominaliśmy, nowy Dynamics 365 to połączenie CRM i ERP. Niestety moduły typowo ERPowe nie są jeszcze dostępne w Polsce. Integracja CRM z ERP nie jest jednak jedynym rozszerzeniem dla dotychczasowego CRMa. Ideą nowego Dynamics 365 nie jest połączenie dwóch systemów (CRM i ERP) tylko otwarcie się na otoczenie – wykorzystanie już istniejących narzędzi do stworzenia jednej platformy.

Przejęcia i partnerstwo

Branża informatyczna to nie tylko giganty jak Oracle, Microsoft czy SAP. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie są tworzone przez mniejszych dostawców. Dobre rozwiązania, które cieszą się sporym zainteresowaniem i spełniają wymagania klientów (często wykraczające poza standardowy CRM czy ERP), są integrowane z produktami Microsoftu. Mogą tez zostać przez Microsoft przejęte.

Tak było na przykład w 2015 roku, kiedy Microsoft przejął FieldOne Systems LLC (“FieldOne”) dostawcę Usługi terenowej (Field Service). I tak, kupując dziś licencję Enterprise Dynamics 365 Plan 1, dostajemy to rozwiązanie w pakiecie:

  • Dynamics 365 for Sales
  • Dynamics 365 for Customer Service
  • Dynamics 365 for Field Service
  • Dynamics 365 for Project Service Automation

Co oferuje sam Field Service? Miedzy innymi:

  • Zarządzanie zamówieniem roboczym,
  • Zarzadzanie zasobami (w tym planowanie harmonogramu pracy),
  • Zarządzanie umowami serwisowymi,
  • Rozliczanie klienta.

Oczywiście możemy nabyć licencje na Usługę terenową oddzielnie, niezależnie od posiadanej licencji i dołożyć ten komponent do naszego systemu.

W tym roku Microsoft ogłosił partnerstwo z innym gigantem software’owym – Adobe. Produktem współpracy ma być nadchodzący małymi krokami, upragniony i długo wyczekiwany przez wielu moduł marketingowy do Dynamics 365 – Adobe Microsoft Cloud. Niestety, Dynamics CRM ani Dynamics 365 nie oferują narzędzia marketingowego, które nadążałoby za potrzebami działu marketingowego. Adobe Microsoft Cloud ma to zmienić między innymi poprzez projektowanie i tworzenie omnichannelowych kampanii marketingowych, landing page’y czy formularzy.

AppSource

Współpraca z poważnym graczem na rynku i przejęcie tych, którzy oferują rozwiązania złożone, w pełni funkcjonalne i sprawdzone nie jest niczym zaskakującym. Nie wyklucza to jednak mniejszych przedsiębiorstw z puli dostawców rozwiązań dla Dynamics 365 ani nie ogranicza dostępnych rozwiązań na rynku do powszechnie wykorzystywanych przez większość przedsiębiorstw.

AppSource to sklep z rozszerzeniami dla Dynamics 365 (oraz Power BI, Office 365 i Azure). To miejsce, w którym możemy znaleźć rozwiązania przygotowane pod kątem konkretnej branży.

Jaką niesie wartość dodaną dla klienta? Oferuje mu dostęp do szerokiego wachlarza rozwiązań, daje możliwość wyboru (chociaż trochę może przytłaczać). Jeśli Wasz biznes jest nietypowy i wymagacie niestandardowego podejścia, AppSource może być miejscem, w którym znajdziecie takie rozwiązanie.

Oczywiście dostawcy też mają z tego korzyść: nie musimy wynajdywać koła na nowo J i możemy zaoferować swoje usługi firmom z drugiego końca świata.

MS Flow i PowerApps

Najnowszy Dynamics jest zintegrowany z MS Flow i PowerApps – jednymi z najmłodszych dzieci Microsoft.

MS Flow to narzędzie podobne do IFTTT (If This Then That) – pozwala na zaplanowanie następujących po sobie akcji. Jego wykorzystanie wykracza daleko poza zakres Dynamics 365, a to oznacza, że w łatwy sposób możemy zintegrować Dynamics z zewnętrznymi systemami i narzędziami (np. Twitter, Google Drive, Youtube, GitHub, Sharepoint czy Jira).

PowerApps to platforma do tworzenia aplikacji dostępna dla każdego. Pozwala na stworzenie aplikacji zintegrowanych z Dynamics 365 (i wieloma innymi, tak jak MS Flow) bez znajomości programowania. W zależności od potrzeb możemy sami utworzyć aplikację dostosowaną do naszych potrzeb biznesowych.

Co to dla Was oznacza?

Przede wszystkim zwiększyła się elastyczność systemu. Microsoft oferuje nam wiele narzędzi, które mogą pomóc nam prowadzić biznes. Dynamics 365 odbiega od CRM i pozwala na utworzenie szytego na miarę rozwiązania z gotowych komponentów. Standardowy system z pudełka jest jedynie solidnym fundamentem i od nas zależy, co na nim zbudujemy. Rezygnujemy z tradycyjnego podejścia i układania pojedynczych cegieł jedna po drugiej, aż po więźbę i dach. Kupujemy gotowe moduły w zależności od potrzeb. Jeśli nasz dom potrzebuje kuchni – kupujemy kuchnię. Jeśli pokój dzienny? Kupujemy pokój dzienny. Bawialnię, sypialnię, biblioteczkę?

Oficjalny Licencing Guide, który ma wam przekazać informacje co jest w pakiecie i jaki pakiet powinniście wybrać, aby otrzymać to, co potrzebujecie za najlepszą cenę, może nie wydawać się zbyt przyjazny. Jeśli spędziliście ostatnie tygodnie czy miesiące analizując sytuacje w Waszej firmie, zbierając wymagania i potrzeby biznesu, nie chcecie tracić kolejnych dni na zastanowienie się, który pakiet wybrać i które moduły są Wam potrzebne. Od tego jest nasz dział handlowy i serdecznie Was do niego zapraszamy!

Poprzedni
Następny
Następny