Adresy URL przekierowania w Microsoft Dynamics 365

Opublikowany
3.3.2021
Adresy URL przekierowania w Microsoft Dynamics 365

Wiedzieć jak najwięcej o swoim (potencjalnym) Kliencie to jedno z podstawowych wyzwań marketingu. Skąd do nas przyszedł, kiedy odpowiedział na naszego maila, kiedy kliknął na podesłany mu przez nas link? To klasyczne pytania, na które odpowiedzi przybliżają nas do precyzyjnie targetowanego komunikatu do naszego potencjalnego lub istniejącego Klienta. Dziś chciałbym pokazać, jak odpowiadać na jedno z tych pytań pomaga Microsoft Dynamics 365 Marketing.


Czym są adresy URL przekierowania? Być może już go zauważyliście, korzystając na co dzień z social mediów. Po kliknięciu na jeden z linków sponsorowanych, na jedną z reklam na FB, czy na Twitterze, w Waszej przeglądarce zamiast strony produktu, który chcecie obejrzeć, pojawił się jakiś dziwny, długi adres. To właśnie jest ów mityczny adres przekierowania.

Do czego służy? W omawianym przez nas marketingowym scenariuszu pozwala na łatwe i precyzyjne namierzenie skąd wygenerowane zostało kliknięcie, otwarcie danej reklamy, produktu sponsorowanego, bądź jakiegokolwiek marketingowego komunikatu. Adres URL przekierowania pozwala na wychwycenie momentu kliknięcia, identyfikację osoby klikającej, a następnie przekazanie tej wiedzy pracownikom marketingu w celu wykorzystania tej informacji do precyzyjnej segmentacji, bądź lepszego targetowania swoich komunikatów marketingowych.

Adresy URL przekierowania w Microsoft Dynamics 365

Teraz tę funkcjonalność umożliwia Microsoft Dynamics 365 Marketing. Możemy w łatwy sposób wygenerować adres URL, który przekieruje naszego odbiorcę na dowolną stronę, na której umieścimy nasz marketingowy komunikat. Następnie szczegółowo możemy przyjrzeć się otwarciom, kliknięciom i wywołaniom naszego adresu URL. Warto zauważyć, że samo przygotowanie takiego linku trwa dosłownie kilka sekund i w mgnieniu oka mamy gotowy link przekierowania. Teraz wystarczy tylko umieścić go w newsletterze, na stronie internetowej czy w social mediach.

Poprzedni
Następny
Następny