Synergia teorii akademickiej z praktyką zawodową

Opublikowany
5.6.2019
Synergia teorii akademickiej z praktyką zawodową

Rynek systemów Microsoft z rodziny Dynamics rozwija się w zawrotnym tempie na całym świecie. Każdego dnia, tygodnia i miesiąca powstają nowe narzędzia, nowe usługi oraz nowe aplikacje, których zadanie jest tylko jedno: jeszcze bardziej rozszerzać funkcjonalny zakres oprogramowania wykorzystywanego przez setki tysięcy przedsiębiorstw na całym świecie, aby zbliżyć ich do technologicznej rewolucji, która dzieje się na naszych oczach.

Tak szybki i dynamiczny rozwój generuje olbrzymie zapotrzebowanie na doświadczoną i wykwalifikowaną kadrę specjalistów, którzy w swojej codziennej pracy będą musieli łączyć ze sobą dwa światy: biznesu i IT, w jedną, kompatybilną całość. Coraz częściej mocne zaplecze techniczne i warsztat praktyczny okazują się nie wystarczające w stosunku do Klienta, którego oczekiwania kierują się w stronę umiejętności miękkich u Konsultantów obsługujących i wspierających procesy biznesowe w ich przedsiębiorstwach. Połączenie tych dwóch obszarów stanowi nie lada wyzwanie dla dzisiejszego, adaptującego się rynku pracy. Gdy dorzucimy do tego równania dodatkowo element samego produktu IT, czyli gruntowną i funkcjonalną znajomość systemów Dynamics, otrzymujemy bardzo słaby wynik pod względem dostępnych zasobów operacyjnych, które mogą być zaadoptowane do realizacji projektów produkcyjnych.

Powód takiej sytuacji jest oczywisty: brak odpowiednich źródeł kształcenia młodych osób pod kątem dokładnie określonych potrzeb względem danego produktu i rynku IT w Polsce. Standardowy zakres edukacji akademickiej młodego specjalisty obejmuje często bardzo szeroki zakres wiedzy wymaganej do pozyskania i przyswojenia. Z jednej strony jest to całkowicie logiczne w odniesieniu do tak wielu kierunków i posad, które przyszły absolwent może objąć po opuszczeniu uczelnianych murów i wkroczeniu na rynek pracy. Z drugiej jednak strony, brak edukacji w zakresie konkretnego rozwiązania powoduje w praktyce, że dana osoba nie jest w stanie od razu po objęciu nowego stanowiska stać się pracownikiem efektywnym produkcyjnie z uwagi na konieczność poświęcenia istotnego wymiaru czasu na solidne szkolenie produktowe.

Wychodząc naprzeciw takim potrzebom, wraz z Politechniką Rzeszowską rozpoczęliśmy wspólną inicjatywę, której zadaniem jest połączenie obszaru akademickiego z jakże niezbędną praktyką studencką. Więcej o rozpoczęciu programu można przeczytać TUTAJ.

Wierzymy, że zetknięcie studentów z taką praktyką i doświadczeniem zawodowym już w czasie studiów jest najlepszym sposobem na weryfikację wiedzy, pokazanie, jak faktycznie będzie wyglądać ich przyszła praca zawodowa (i czy na pewno o takiej marzyli) i ukształtowania ich pod względem konkretnego produktu IT. To właśnie od tego, wybranego produktu niedługo zostaną wszelkiego rodzaju specjalistami. Skupiając się na wyborze odpowiednich kandydatów do naszej pierwszej edycji Akademii Intersys, kładliśmy szczególny nacisk na posiadanie analitycznego i jednocześnie otwartego umysłu, bardzo dobrą znajomość języka angielskiego oraz zalążki umiejętności miękkich, bez których efektywne wsparcie biznesu w najbliższych latach nie byłoby możliwe. Wybrana grupa następnie została podzielona na dwuosobowe zespoły i przydzielona do trzech różnych produktów rodziny Dynamics 365: Business Central, PowerBI oraz szeroko rozumiany CRM. Określone zostały zadania oraz ścieżki rozwoju, a stażyści zostali płynnie wchłonięci w struktury naszej firmy. Przez trzy kolejne miesiące będą nieodłączną częścią rzeszowskiego oddziału,  wspólnie realizując powierzone im projekty.

Zdecydowanie wierzymy, że przez ten czas uda nam się wspólnie osiągnąć postawione cele, a wraz z rozpoczęciem nowego roku akademickiego 2019/2020 z nie mniejszą przyjemnością ogłosić nowych a zarazem pierwszych absolwentów Akademii Intersys i ponownie rozpocząć pracę z Politechniką Rzeszowską w poszukiwaniu kolejnych talentów dla rynku IT w Polsce.

Poprzedni
Następny
Następny