Segmentacja za pomocą dodatkowych i niestandardowych tabel w Microsoft Dynamics 365 Marketing

Opublikowany
9.3.2023
Segmentacja za pomocą dodatkowych i niestandardowych tabel w Microsoft Dynamics 365 Marketing
Tworzenie grup docelowych jest jednym z podstawowych wyzwań, jakie niesie za sobą codzienna praca marketera. Poszerzanie informacji, do których dostęp ma dział marketingu może być kluczowe do osiągnięcia jak najbardziej optymalnego kształtu segmentów dla wysyłanego przez nas kontentu.

Segmentacja. Dzielenie na grupy docelowe. Wybieranie. Wyszukiwanie najlepszych odbiorców. To chleb powszedni wszystkich pracowników marketingu. Każda kolejna zautomatyzowana kampania, każdy mailing to potencjalnie kolejny segment, kolejna grupa ludzi, do której skierujemy nasz marketingowy przekaz. O standardowych segmentach pisaliśmy już wcześniej TUTAJ, przybliżyliśmy Wam również segmentację behawioralną. Dzisiaj czas na poszerzenie możliwości działu marketingu i udostępnienie im dodatkowych, dostępnych w Dynamics 365 informacji, które mogą wzbogacić naszą segmentację.

Jak doskonale wiadomo poza podstawowymi informacjami dotyczącymi Kontaktów czy Klientów Microsoft Dynamics365 potrafi, w zależności od aplikacji, przechowywać potężne zestawy danych: dotyczących sprzedaży (Sales), reklamacji i zgłoszeń Klienta (Customer Service)czy zleceń serwisowych wykonanych przez naszych serwisantów w terenie (Field Service). Co, jeżeli chcielibyśmy do tych danych dać dostęp marketerom w naszej organizacji, tak, aby mogli tworzyć segmenty nie tylko w oparciu o dane zbierane przez aplikację Marketingu, ale również o inne dane biznesowe?

Oczywiście, nic prostszego. Wystarczy w ramach konfiguracji dodatkowych tabel włączyć naszemu działowi marketingu wybrane przez nas obiekty w systemie, po czym pojawią się one w możliwościach budowania zaawansowanych kwerend w ramach segmentacji. Możemy w prosty sposób skonfigurować dostęp do tabel z innych aplikacji Dynamics 365 (np. Szanse Sprzedaży, Oferty) czy naszych, stworzonych niestandardowo obiektów, za pomocą których będziemy segmentować Klientów.

Tak przygotowana i uzupełniona o dodatkowe tabele segmentacja danych w Dynamics 365 Marketing pozwala na objęcie grupami docelowymi praktycznie każdy pojedynczy wpisany do bazy danych rekord osoby kontaktowej w systemie.

Poprzedni
Następny
Następny