Podsumowanie konferencji Microsoft Business Central Launch Event

Opublikowany
21.4.2023
Podsumowanie konferencji Microsoft Business Central Launch Event
W dniach 29-31 marca w formie online odbyła się konferencja Microsoft Business Central Launch Event. Podczas tych trzech dni mogliśmy wziąć udział w różnych sesjach live dotyczących nowości, które wchodzą wraz z Wave 1 2023. Doświadczeni prelegenci przedstawili najnowsze innowacje dla Business Central.
Poniżej możemy zapoznać się z listą sesji:

Aktualnie wszystkie sesje są dostępne po wcześniejszym zalogowaniu się na platformę. Dostępne będą one do końca czerwca 2023 roku.

Poniżej przedstawiamy streszczenie paru funkcjonalności z eventu:

1. Szybka analiza danych bez generowania dodatkowego raportu

W poprzednich wersjach systemu, kiedy chcieliśmy uruchomić podany raport, generowaliśmy go w oddzielnym pliku PDF lub Excel. Teraz każdy z użytkowników może w szybki sposób dokonać analizy, bez konieczności otwierania dodatkowej strony w Excelu lub uruchamiania raportu. Ta wersja zapewnia rozszerzone możliwości analizy, umożliwiając grupowanie, filtrowanie i przestawianie danych na listach bezpośrednio w Business Central.

Jeśli chcesz sprawdzić swoje liczby lub stworzyć proste raporty, możesz włączyć analizę danych na dowolnej liście i rozpocząć analizowanie danych za pomocą jednej lub kilku zakładek analizy. Każda zakładka analizy daje szereg opcji.

Zakładki analizy są zapisywane na liście, więc możesz z nich korzystać, kiedy tylko chcesz!

Więcej o podanej funkcjonalności znajdziecie pod tym linkiem: https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/business-central/analysis-mode

2. Sprawniejszy dostęp do menu nawigacyjnego i do paska akcji za pomocą klawiatury

Wraz z nową aktualizacją zostały wprowadzone skróty klawiszowe podobne do tych, jakie występują w innych produktach Office (Outlook, Excel, Word itp.). Za pomocą nich w szybki sposób przeniesiemy się na daną stronę. Jest to cenne rozwiązanie, ponieważ zwiększa produktywność oraz pozwala zaoszczędzić czas.

Więcej informacji pod tym linkiem: https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/release-plan/2023wave1/smb/dynamics365-business-central/access-actions-navigation-menu-efficiently-keyboard

Tą funkcjonalność omówiliśmy również szczegółowo w ramach jednego z wpisów #OutOfTheBox, który znajduje się tutaj.

3. Ulepszenia i nowe funkcje dla Migracji w Chmurze

Strona Migracji Chmury w aplikacji została ulepszona, aby zapewnić lepszy przegląd stanu migracji danych. W tej sesji zostały przedstawione funkcje, które umożliwiają nam przeniesienie niestandardowych pół z głównej tabeli do rozszerzenia tabeli podczas migracji w chmurze, nowy interfejs użytkownika migracji w chmurze i ulepszenia użyteczności, optymalizacje prędkości dla dużych migracji baz danych oraz śledzenie statusu migracji poprzez telemetrię.

Więcej informacji pod tym linkiem: https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/release-plan/2023wave1/smb/dynamics365-business-central/get-improved-cloud-migration-status-overview\

4. Szybsze przeglądanie kont księgi głównej

W tej sesji przedstawiona została nowa funkcja G/L Account Review, która umożliwia użytkownikom śledzenie transakcji na kontach księgi głównej w ich procesach uzgadniania. Podczas procesu zamykania okresu często konieczne jest przejrzenie wszystkich transakcji dla konta k/g, aby upewnić się, że są one poprawne. Akcja G/L Review przyspiesza i ułatwia ten proces.

Więcej informacji o tej funkcjonalności: https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/release-plan/2023wave1/smb/dynamics365-business-central/review-general-ledger-accounts-faster

5. Nowości w telemetrii:

W tej kolejnej sesji została przedstawiona ulepszona wersja telemetrii oraz jak ją wykorzystać, aby być bardziej zorientowanym na dane w swojej praktyce partnerskiej.

6. Zmiany w pojawiających się komunikatach:

  • Dodano działania, które mogą ułatwić przejście do problemu i samodzielne jego naprawienie
  • Aby ułatwić rozwiązywanie problemów podczas pracy z Business Central zostało dodane działanie do komunikatów o błędach. Komunikaty stały się bardziej przyjazne dla użytkowników oraz można teraz zaoszczędzić czas poprzez ułatwione usuwanie problemów.

Więcej o podanej funkcjonalności: https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/release-plan/2023wave1/smb/dynamics365-business-central/get-unblocked-using-actionable-error-messages-select-application-areas

Nad tą funkcjonalnością również pochyliliśmy się w szczegółach w ramach wpisu #OutOfTheBox, do którego zapraszamy tutaj.

7. Przedstawienie nowości Microsoft Dynamics 365 - Copilot

W Business Central Copilot pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom w szybkim wprowadzaniu nowych produktów poprzez tworzenie opisów produktów generowanych przez AI. Ta funkcja wykorzystuje ważne szczegóły tj. kolor, materiał i rozmiar wraz z tytułem produktu, aby wygenerować niestandardowe i wciągające opisy, które można dostosować do preferowanego stylu pisania. Tekst może być edytowany przed zapisaniem, a klienci BC mogą łatwo opublikować zaktualizowane opisy w swoich sklepach Shopify.

Dzięki nowej funkcji napędzanej przez sztuczną inteligencję można przesłać zdjęcie przedmiotu, a Dynamics 365 Business Central zaproponuje dla niego opis i kategorię. Użytkownik może zdefiniować atrybuty przedmiotu, a tekst marketingowy może być generowany na podstawie tych atrybutów.

Więcej o tej funkcjonalności: https://blogs.microsoft.com/blog/2023/03/06/introducing-microsoft-dynamics-365-copilot/#:~:text=Copilot%20in%20Dynamics%20365%20Business%20Central%20streamlines%20the,by%20choosing%20tone%20of%20

Zachęcamy do zapoznania się z innymi nowościami, które pojawiły się na podanym wydarzeniu oraz do przetestowania ich – kontaktując się z nami otrzymasz pomoc doświadczonych konsultantów. Jeśli podane wyżej funkcje Cię zainteresowały i chcesz obejrzeć wszystkie sesje z tego wydarzenia, to są one dostępne po wcześniejszym zalogowaniu się na platformę. Nagrania dostępne są do końca czerwca 2023 roku.

Dodatkowo zapraszamy na naszego bloga, gdzie znajdziecie jeszcze więcej nowości!

Poprzedni
Następny
Następny