Kolejna porcja nowości dla systemu Business Central w ramach zbliżającego się Wave 1 BC 2022!

Opublikowany
4.2.2022
Kolejna porcja nowości dla systemu Business Central w ramach zbliżającego się Wave 1 BC 2022!

Coś niebywałego! Jeszcze nie tak dawno mogliśmy cieszyć się możliwościami wprowadzonych w ramach wydania  Wave 2 2021, a kilka dni temu naszym oczom ukazała się informacja o kolejnej aktualizacji systemu Business Central. Tym razem czas na odsłonę numer 20!

Zakres zmian w systemie w ramach Wave 1 2022 w dalszym ciągu stawia na pomoc użytkownikom w szybszym rozpoczęciu produktywnego użytkowania, niezależnie od tego, czy są to nowi, czy obecni użytkownicy Business Central. Pierwsza fala wydań bieżącego roku zakłada dostarczenie aktualizacji będących kolejnym, świetnym przykładem współpracy pomiędzy Microsoft, a społecznością –  aktualizacje powstaną na podstawie „najpopularniejszych pomysłów użytkowników”, którym można przyjrzeć się tutaj. W tym miejscu istnieje także możliwość wskazania własnych pomysłów.

Pomimo dostępności Business Central w kilkudziesięciu krajach, Microsoft nadal planuje dalszą ekspansję geograficzną, zwiększającą zakres usług. Lista kolejnych krajów pojawi się w najbliższym czasie na stronie producenta.

Jakich ulepszeń należy się spodziewać w zbliżającym się wydaniu? Eksperci w tym temacie są zgodni, do ulepszeń skupiających największą uwagę zalicza się:

  • Automatyczne sprawdzanie dokumentów i arkuszy w tle: Business Central będzie sprawdzać poprawność dokumentów i dzienników podczas pracy nad nimi! W tym celu konieczne będzie włączenie funkcji na stronie „Zarządzanie funkcjami”, a następnie śledzenie „Pola faktów”, wyświetlanego obok wiersza dokumentu lub arkusza.
  • Dodatek programu Outlook – dodawanie załączników z wiadomości e-mail bezpośrednio do dokumentów Business Central: już niedługo możliwe będzie pobranie jednego lub wszystkich wybranych załączników dostarczonych przez Klienta za pośrednictwem poczty e-mail i dodania ich bezpośrednio do rekordów Business Central (jako załączone dokumenty dla kontaktów, klientów itd.).
  • Możliwość określenia przez administratora bezpieczeństwa domyślnego przypisania zestawów uprawnień podczas rejestracji użytkownika: administratorzy będą w stanie określić, które zestawy uprawnień lub grupy użytkowników są domyślnie przypisywane podczas rejestracji.  Następnie, gdy ktoś zarejestruje się, automatycznie otrzyma uprawnienia określone przez administratora dla jego licencji lub planu. Pomoże to administratorowi upewnić się, że użytkownik ma odpowiedni dostęp od samego początku.
  • Łącze kontekstowe w okienku Pomocy od firmy Microsoft i partnerów: pierwszorzędnym celem jest umożliwienie w okienku Pomocy wyświetlania łączy do koncepcyjnej dokumentacji firmy Microsoft, zawartości Microsoft Learn oraz dokumentacji hostowanej przez partnerów.
  • Wykorzystanie programu Excel do projektowania układów raportów: dzięki specjalnym układom Excel dla raportów Business Central użytkownicy będą mogli zarówno tworzyć, jak i edytować układy raportów, dzięki wykorzystaniu pełnej palety funkcji programu Excel, takich jak suwaki, diagramy, wykresy i tabele przestawne.

Ale to nie wszystko! Wśród najnowszych zmian i modyfikacji Business Central znajdą się również takie funkcje jak: blokowanie usuwania kont KG, konsolidacji sald Klientów i Dostawców, zmiany domyślnego konta bankowego firmy na dokumentach sprzedaży i usług, rozliczeń bankowych, czy wzmocniona integracja z Power Platform – w szczególności ulepszenie łącznika usług Power Automate i Power Apps. Zaprezentowane zmiany koncentrują się na dostarczeniu lepszej użyteczności, dostępności, wydajności i stabilności dla użytkowników.

O czym należy pamiętać? Microsoft zastrzega sobie, że lista prezentowanych funkcji i ich harmonogram dostarczenia może ulec zmianie, a niektóre funkcje mogą nie zostać ostatecznie udostępnienie w systemie. W tym celu zachęcamy do śledzenia najświeższych informacji bezpośrednio na stronie Microsoft.

Poprzedni
Następny
Następny