HiperAutomatyzacja 2021 – Edycja specjalna: Radar technologiczny

Opublikowany
7.5.2021
HiperAutomatyzacja 2021 – Edycja specjalna: Radar technologiczny

W dniu 23.02.2021 miała miejsce ogólnopolska konferencja on-line pt.” HiperAutomatyzacja 2021”. Była to edycja specjalna nosząca nazwę: „Radar technologiczny”. Osobą odpowiedzialną za konferencję był prof. SGH dr hab. Andrzej Sobczak, redaktor naczelny serwisu Robonomika.pl.  Celem spotkania było przedstawienie potencjalnym nabywcom technologii możliwie szerokiego spektrum z zakresu hiperautomatyzacji. Skupiono się, aby narzędzia były dostępne na polskim rynku.

Warto wspomnieć, że webinar miał charakter niekomercyjny, spotkanie było całkowicie bezpłatne zarówno dla uczestników, jak i prezentujących się producentów rozwiązań.

Konferencja była podzielona na trzy równoległe strumienie tematyczne:

  1. Analiza i robotyzacja procesów:
  2. Ogólna tematyka a propos nowości w świecie analizy procesów biznesowych, z wykorzystaniem narzędzi do Process Mining oraz RPA/RDA.
  3. Chatboty i voiceboty:
  4. Wszystko co związane z chatbotami/voicebotami w rozwiązaniach korporacyjnych.
  5. Beyond RPA:
  6. Strumień ukierunkowany na procesy biznesowe wykraczające poza RPA/RDA – w szczególności przy zastosowaniu narzędzi LowCode / NoCode oraz platform BPMS. Dodatkowo przybliżone zostały narzędzia do OCR oraz workload management.

Każdy strumień tematyczny podzielony był na szereg bloków tematycznych oscylujących w danej płaszczyźnie.

Więcej informacji można znaleźć na stronie wydarzenia.

W tym wpisie skupię się na automatyzacji dokumentów, a co za tym idzie, programach służących do rozpoznawania tekstu w zeskanowanym dokumencie.

Podczas spotkania poruszana była powyższa tematyka na czterech blokach tematycznych:

HiperAutomatyzacja 2021 - Edycja specjalna: Radar technologiczny

Prelegenci przez 35 minut prezentowali w jaki sposób oferowane przez nich produkty mogą być wykorzystane w przedsiębiorstwie.

Swoją uwagę skupię na jednym bloku tematycznym. Serdecznie zachęcam do zapoznania się z ofertami przedstawicieli pozostałych produktów, link do konferencji jest ciągle aktywny.

Początek całej podróży polegającej na zamianie postaci analogowej na cyfrową, zaczął się od przedstawicieli firmy AutoID, którzy reprezentują w Polsce firmę ABBY. Przybliżone zostały informacje na temat platformy Content Intelligence ABBY Flexi Capture, możliwości jej wykorzystania w kontekście transformacji cyfrowej przedsiębiorstw.

Prezentacja składała się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione informacje na temat samego systemu Flexi Capture, co daje jego wdrożenie, z czym i w jaki sposób możemy go integrować, a także po krótce szczegóły licencjonowania systemu. Druga część była poświęcona stronie praktycznej. Przybliżony został proces automatycznej klasyfikacji dokumentów, pobierania danych, a także elementy machine learningu, dzięki któremu można w łatwy i szybki sposób douczać system.

Wracając do samego działania platformy ABBY FlexiCapture, poniższe zdjęcie przedstawia główne procesy transformacji dokumentu.

HiperAutomatyzacja 2021 - Edycja specjalna: Radar technologiczny

Wszystko zaczyna się od importu danych do systemu. W większości firm dokumenty tekstowe są obecne, w takim wypadku Platforma FlexiCapture może zostać zintegrowana z urządzeniami mobilnymi, ze skanerami, czy z urządzeniami MFP. W momencie odbierania dokumentów drogą elektroniczną jest możliwość także monitorowania skrzynki email.

Kolejnym etapem jest rozpoznanie tekstu, zrozumienie danych występujących w dokumencie oraz odpowiednia klasyfikacja. Operacje te są wykonywane przy pomocy sztucznej inteligencji.

Ostatnim krokiem jest eksport ustrukturyzowanych danych w formie łatwej do analizy dla użytkowników (np. osób decyzyjnych) lub systemów.

HiperAutomatyzacja 2021 - Edycja specjalna: Radar technologiczny

Każda firma, która chce osiągnąć sukces, musi wygrywać rywalizację z konkurencją. Przedsiębiorstwa mając szybki dostęp do danych są w stanie stworzyć przewagę konkurencyjną na rynku. Taką uprzywilejowaną pozycję mogą uzyskać poprzez usprawnienie bądź w pełni zautomatyzowanie codziennych czynności, co pozwoli zmniejszyć koszty, ograniczyć ryzyko błędu, oraz przyśpieszyć procesy decyzyjne firmy. Te wszystkie korzyści przedsiębiorstwa mogą uzyskać implementując technologię OCR. Szerzej opisaną platformę można znaleźć tutaj.

Intersys a technologia OCR

Intersys to ekspert w zakresie dostarczania i optymalizacji informatycznych rozwiązań biznesowych, które zwiększają efektywność działania organizacji. W ofercie nie mogłoby zabraknąć możliwości wdrożenia technologii z zakresu OCR pozwalającej efektywnie zarządzać dokumentacją papierową w firmie. Precyzując mówimy tutaj o Continia Document Capture, rozwiązaniu add-on do Microsoft Dynamics NAV/BC.

Continia Document Capture

Usprawnij i zautomatyzuj każdy etap codziennej obsługi dokumentów – od otrzymania i zarejestrowania dokumentu, po zatwierdzenie i wysłanie. Z możliwością odzyskania wcześniej przetworzonych dokumentów dzięki cyfrowemu archiwum.

Pełna integracja z modułem zakupowym w systemie ERP umożliwia skanowanie faktur w momencie ich otrzymania. W systemie, każdy wiersz jest importowany, zapisywany i wiązany z istniejącym zamówieniem zakupu. Następnie, jeśli faktura wymaga akceptacji, odpowiedni użytkownik otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Dokumenty można akceptować z poziomu klienta Microsoft Dynamics NAV/BC lub poprzez portal Web za pomocą przeglądarki internetowej. Cały proces jest rejestrowany i możliwy do śledzenia.

Continia Document Capture

Pliki PDF są automatycznie pobierane z predefiniowanych adresów e-mail i przetwarzane za pomocą wielokrotnie nagradzanej technologii OCR – bez żadnego zaangażowania użytkownika. Dokumenty papierowe są skanowane za pomocą skanera i przechodzą taki sam dalszy proces, co pliki PDF.

Wszystkie istotne informacje o dokumentach są automatycznie przenoszone do odpowiednich pól w Microsoft Dynamics NAV/BC, dzięki czemu rejestrowanie przychodzących dokumentów jest szybkie i wydajne.

Zatwierdzanie faktur przez użytkownika może odbywać się bezpośrednio w Microsoft Dynamics NAV/BC lub online za pomocą przeglądarki internetowej – umożliwiając każdemu w organizacji dostęp do przepływu pracy oraz zatwierdzania. Osoby zatwierdzające mogą zobaczyć oryginalną fakturę, zaakceptować ją, odrzucić, wstrzymać lub przekazać innej osobie w celu weryfikacji.

Jest możliwe osiągnięcie jeszcze wyższego poziomu automatyzacji – zatwierdzenie i księgowanie faktur bez ingerencji użytkownika, jeśli kwoty mieszczą się w predefiniowanych progach.

HiperAutomatyzacja 2021 - Edycja specjalna: Radar technologiczny

Dzięki portalowi Continia Web Approval, wszyscy pracownicy bez bezpośredniego dostępu do Microsoft Dynamics NAV/BC. uzyskują takie same możliwości zatwierdzania faktur i innych dokumentów.

Archiwum cyfrowe jest w pełni indeksowane, co oznacza, że ​​jest możliwość wyszukania dowolnego tekstu w dokumentach, nawet jeśli informacje nie zostały przeniesione do pola w Microsoft Dynamics NAV/BC. Umożliwia to odnalezienia konkretnego numeru referencyjnego, numeru seryjnego lub wszelkich innych informacji na dokumentach. Wszystkie wyżej wymienione funkcjonalności składają się na pełną ofertę z zakresu technologii OCR.  Zachęcam do lektury na stronie producenta.

Poprzedni
Następny
Następny