DynamicsCon 2021

Opublikowany
10.5.2021
DynamicsCon 2021

W dniach 16-18 marca miało miejsce wirtualne wydarzenie pod nazwą DynamicsCon 2021. Każdego dnia organizowana była nauka w formie webinaru dla użytkowników i profesjonalistów Microsoft Dynamics 365, Dynamics GP i Power Platform. To co bardzo przyciągało wszystkich uczestników, to niewątpliwie luźna atmosfera panująca podczas wydarzenia, szereg sesji tematycznych, obecność wykwalifikowanych i znanych na całym świecie w branży prelegentów związanych z technologiami Microsoft. Dodatkowo po każdej emisji była możliwość interakcji z prowadzącym. Uczestnicy w ramach Q&A mogli zadać pytanie i jeszcze bardziej poszerzyć zdobytą wiedzę oraz rozwiać wszelkie wątpliwości związane z prezentowanym tematem.

Niezależnie od tego, czy jest się początkującym czy doświadczonym ekspertem, to 3-dniowe wydarzenie było doskonałą okazją do doskonalenia swoich umiejętności i uzyskania wskazówek od najlepszych w branży – a to wszystko w zaciszu własnego domu!

Warto wspomnieć, że webinar miał charakter niekomercyjny, spotkanie było całkowicie bezpłatne dla uczestników.

Sesje edukacyjne obejmujące szereg najnowocześniejszych narzędzi, technik i aplikacji produktowych zachęciły konsultantów Intersys do uczestniczenia w konferencji. Skupiliśmy się głównie na obszarze związanym z Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Zapraszamy na skrót wydarzeń, w których wzięliśmy udział.

Top 20 Things You Should Not Do in Dynamics BC

Pierwsza sesja tematyczna, w której uczestniczyliśmy to ‘Top 20 Things You Should Not Do in Dynamics BC’ poprowadzona przez Kristen Hosmen i Microsoft MVP Shannon Mullins, gdzie przedstawiona została lista dwudziestu rzeczy, których nie należy praktykować użytkując Dynamics 365 Business Central. Myśl przewodnia tego wystąpienia to maksyma, że należy uczyć się na swoich oraz cudzych błędach, dzielić się rozwiązaniami wszelakich problemów i starać się każdego dnia podnosić swoje kwalifikacje.

DynamicsCon 2021

Wspomniana lista przygotowana przez Kristen i Shannon, była bardzo obszerna i zawierała wskazówki oraz zasady pochodzące z wielu obszarów funkcjonalnych Microsoft Dynamics 365 Business Central. Niektóre z tych zasad to:

  1. User Security – nie przypisuj użytkownikom nieograniczonego zestawu uprawnień (tzw. Super użytkownik), dopóki nie potwierdzisz, że posiadają oni poziom administratora systemu;
  2. Customizations – nie zaczynaj dostosowywać systemu do swoich procesów, dopóki nie spróbujesz dostosować tych procesów do systemu;
  3. Extension management – nie implementuj nowych rozszerzeń i dodatków na środowisku produkcyjnym, dopóki nie zostaną przetestowane na środowisku testowym;
  4. Don’t forget to shortcut and personalize – używaj personalizacji, aby przesuwać i dodawać pola, zmieniać kolejność kolumn, ukrywać elementy dashboardów.
  5. Posting Groups – pamiętaj o możliwości używania dużej liczby Grup Księgowych w systemie.
  6. Don’t just use out of the box reporting – używaj zaawansowanych narzędzi do raportowania np. Jet Reports, Power BI, Excel OData Reporting Connections, SQL reporting
  7. Outlook adapter – pracuj bezpośrednio z Outlook’a.
  8. New Processes – nigdy nie testuj nowych procesów na środowisku produkcyjnym. W szczególności, jeżeli wiąże się to z uruchamianiem nowej funkcjonalności.
  9. Don’t forget to use Power Automate
  10. Don’t forget to use Budgets and Forecasts

10 BC Functions Every System Admin Should Know

DynamicsCon 2021

Kolejna sesja, w której uczestniczyliśmy ‘10 BC Functions Every System Admin Should Know’ prowadzona przez Kim Congledon i Synthie Priebe skierowana była do administratorów systemu Business Central. Prelegentki podzieliły się z nami swoimi sprawdzonymi praktykami i wskazówkami z zakresu:

  1. Synchronizacji kont użytkowników – Kwestia zakładania kont w Office365, przypisywania licencji w Microsoft 365 Admin Center, następnie należy pamiętać, by zaimportować użytkowników do BC.
  2. Uprawnień – Kim i Synthia podzieliły się swoim sposobem na przygotowywanie tablicy, która pomoże przeanalizować i przyporządkować, jakie zestawy powinny zostać przypisane do poszczególnych użytkowników, a także w jakich przypadkach warto skorzystać z tworzenia grup użytkowników.
  3. Zarządzania aktualizacjami oraz instalacji extension;
  4. Integracji email – konfiguracji i wykorzystania współdzielonych skrzynek mailowych;
  5. Wykorzystania Web Services pod kątem połączenia Power BI;
  6. Diagnozowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem inspekcji stron i danych;
  7. Pakietów konfiguracji, które można wykorzystać na wiele sposobów, np. masowego załadowania danych do systemu, poprawiania błędnych danych czy importu podstawowych ustawień podczas tworzenia nowej firmy;
  8. Tworzenia nowych firm na podstawie kopii firmy już istniejących;
  9. Admin Portal – wykorzystywany do administrowania i monitorowania środowisk czy planowania aktualizacji;
  10. Nadzorowanie kolejek zleceń i wykorzystanie dedykowanego profil użytkownika IT Manager.

NAV to BC Upgrade Strategies: Make This Your Last Upgrade

Kolejny blok tematyczny w którym braliśmy udział prowadził Ryan Pollyniak mający ponad 13 letnie doświadczenie z produktami Microsoft Dynamics.

Prelegent ukazał jakie różnice oraz korzyści wynikają z podniesienia wersji Microsoft Dynamics NAV do Microsoft Dynamics 365 Business Central. Dodatkowo wskazał dobre praktyki, które warto wziąć pod uwagę przy procesie aktualizacji.

Prowadzący spotkanie zaczął od krótkiego wprowadzenia na temat produktu. Po krótkim omówieniu historii oraz funkcjonalności MS D365 Business Central przeszedł płynnie do różnic między starszą wersją NAV, a nowszą BC:

DynamicsCon 2021

Bardzo ważną kwestią jeżeli chodzi o różnicę, są języki programowania wykorzystywane do wprowadzenia nowych funkcjonalności niedostępnych w wersji produktu „z pudełka”.  Aż do października 2019 roku, aby dokonać customizacji konieczne było ingerowanie kodem na podstawę Business Central. Takie działanie powodowały szereg trudności przy aktualizacji. Wraz z pojawieniem się wersji BC v15, a z nią implementacji języka programowania AL ten problem został rozwiązany.

Kontynuując dalej główny wątek prelegent przedstawił trzy różne podejścia do aktualizacji NAV (kompletna aktualizacja, świeży start, nowy start). Wyróżnił dla jakich klientów dana strategia będzie odpowiednia, zawarł informację, jakie kroki trzeba podjąć w związku z migracją danych oraz co zrobić z wprowadzonymi niestandardowymi funkcjonalnościami.

Klienci NAV przyzwyczaili się do okresowych aktualizacji co 3-5 lat. Wydanie produktu Microsoft Dynamics Business Central zmieniło strategię aktualizacji i sposób jej przeprowadzania. Jeśli zostanie to zrobione dobrze, każda organizacja korzystająca z NAV powinna mieć tylko jeden projekt aktualizacji więcej, tak też brzmiało motto przewodnie tego bloku tematycznego.

Kolejne DynamicsCon i kolejna ogromna dawka wiedzy. Dzięki takim spotkaniom zostają nam przekazane nieocenione informacje oraz dobre praktyki, które sprawiają, że nasza praca jako konsultantów jest bardziej efektywna. Mocno wierzymy, że wiedza to podstawa do skutecznego działania, dlatego nie mogło w naszym harmonogramie zabraknąć tak prestiżowego wydarzenia. Tymczasem zachęcamy do zapoznania się z całą agendą trzydniowego spotkania. Wyżej zaprezentowany skrót to jedynie kropla w morzu informacji przekazanych podczas webinaru. Materiały wideo z przebiegu bloków tematycznych będą systematycznie dodawane na dedykowanym kanale platformy YouTube.

Poprzedni
Następny
Następny