Dynamics 365 – Zmiany, zmiany, zmiany

Opublikowany
23.11.2016
Dynamics 365 – Zmiany, zmiany, zmiany
Opublikuj
Chcesz wiedzieć więcej?
Napisz do nas

1 listopada Microsoft wprowadził na rynek nowy system Dynamics 365, który zajął miejsce CRM Online. Wspominaliśmy o tym w poprzednim wpisie.

MicrosoftDynamics_LogoLockup_Gray_RGB

Zmieniło się wszystko – zmieniły się możliwość systemu, zmieniło się podejście do wdrażania systemu; chociaż na pierwszy rzut oka po zalogowaniu do systemu zmieniło się niewiele.

Microsoft przygotowywał się do zmian od dawna i powoli dostosowywał system CRM 2016 do nadchodzących zmian. Dobrze, bo użytkownicy mogą z łatwością przejść z systemu CRM 2016 do Dynamics 365. Z ich punktu widzenia system pracuje tak jak pracował dotychczas. Przejście z jednego systemu na drugi nie będzie dla nich gwałtowna rewolucją, której wszyscy się boimy. Przyzwyczajanie się do zmian będzie rozłożone w czasie.

To jednak wcale nie oznacza, że system nie jest rewolucyjny. Dynamics 365 drastycznie zmienia sposób myślenia o systemie informatycznym. To, do czego najczęściej dążymy, wdrażając u naszych Klientów systemy, to uzyskanie jednego głównego systemu informatycznego, który gromadzi informacje z innych zewnętrznych źródeł – z innych systemów informatycznych. Do niedawna pokutowało myślenie, ze system informatyczny ma spełniać określone funkcje. Na rynku istniały systemy ERP, CRM, MRP, BI i wiele innych. Aby osiągnąć zamierzony przez nas cel – jeden nadrzędny system, musieliśmy integrować wszystkie systemy naszych klientów z systemem CRM. A przede wszystkim, musieliśmy integrować CRM z systemem klasy ERP.

Dynamics 365 jest jeden. Nie trzeba go integrować. Założeniem Microsoft jest wdrożenie jednego globalnego systemu, który posiada cechy CRM i ERP. Systemu, który można kupić, zainstalować i wykorzystywać w każdej firmie, niezależnie od rodzaju działalności.

Ale to nie wszystko. Dotychczas wdrażanie systemu z pudełka wiązało się z koniecznością dopasowania pewnych funkcji do klienta. I tak, każdy dostawca opracowywał komponenty systemu szyte na miarę dla klienta – czasem oznaczało to konieczność wynajdywania koła na nowo – opracowywania komponentów, które ktoś już kiedyś wdrożył.

Dynamics 365 to zmienia.

Dynamics 365 to nie tylko system informatyczny. To platforma, która pozwala na globalny rozwój produktu. Dostawcy mogą czynnie uczestniczyć w tym procesie – mogą udostępniać swoje rozwiązania innym. Wśród takich rozwiązań znajdują się integracje z zewnętrznymi systemami, dodatkowe moduły – np. obsługa projektów.

Czy jest to innowacja? Niekoniecznie – to podejście znamy z punktu widzenia użytkowników urządzeń mobilnych. Pobieramy i instalujemy aplikacje z Windows Store, Google Play czy App Store. Zasada działania jest ta sama – aplikacje dostępne są w Microsoft Dynamics Marketplace, który istnieje z resztą nie od dziś. Ale:

Jest to zdecydowanie coś, na co czekaliśmy od dawna.

Jest to coś czego nam, dostawcom, brakowało.

Jest to odpowiedź na potrzeby klientów.

Dynamics 365 pozwala nam wreszcie na wykorzystanie globalnego potencjału.

Poprzedni
Następny
Następny