BC v23 przegląd nowych funkcjonalności cz. 1 – usprawnienia w zakresie User Experience

Opublikowany
4.10.2023
BC v23 przegląd nowych funkcjonalności cz. 1 – usprawnienia w zakresie User Experience

Temat związany z nowymi funkcjonalnościami wprowadzonymi w ramach aktualizacji systemu do wersji Business Central v23 został już poruszony w ostatnim wpisie na naszym blogu, przygotowanym przez Jerzego Wawrzeczko.

W dzisiejszym wydaniu będziemy kontynuować temat nowości w systemie i przedstawimy kolejne funkcjonalności, dostępne w ramach Wave 2.

Pełną listę funkcjonalności możemy zobaczyć tutaj.

Poniżej 4 ciekawe funkcje z obszaru User Experience w systemie dla wersji 23:

1. Dostęp do wyszukiwania danych z dowolnego miejsca w Business Central

Pierwszą funkcją, która może okazać się niezwykle przydatna, jest możliwość wyszukiwania konkretnych danych, przypisanych domyślnie do danej roli w systemie.

Wyszukiwanie można rozpocząć bezpośrednio w oknie dialogowym Wyszukaj z dowolnego miejsca w programie Business Central, poprzez użycie skrótu klawiszy Alt+Q lub kliknięcie na ikonkę lupki w prawym górnym rogu ekranu. Abywyszukać konkretne dane, należy wpisać co najmniej jedno słowo kluczowe w polu Wyszukaj.

Trafność wyników oraz szybkość wyszukiwania zależą od tego, jak dany użytkownik w systemie ma skonfigurowanie ustawienia odnośnie wyszukiwanych stron.

Domyślnie wyszukiwanie jest ograniczone do danych dostępnych w Centrum ról i tabel znajdujących się na stronie Data Search Setup. Można jednak dostosować zakres wyszukiwania wybierając pozycję Show all tables do wyszukania na stronie Wyszukaj w danych firmy. Ograniczenie zakresu może sprawić, że wyniki wyszukiwania będą wyświetlane jeszcze szybciej.

Po kliknięciu na Show tables to search otwiera się okno Data search setup, na którym możemy wybrać wyszukiwane przez nas strony. Domyślnie zaznaczone są tylko te strony, które są najbardziej istotne dla danej roli. Możliwym jest także przeglądanie innych stron za pomocą akcji Show all tables oraz ustawienie filtru z odpowiednimi stronami.

Po wybraniu odpowiedniej strony, otwarte zostanie okno Search Setup (Field) List. W tym miejscu możemy dostosować wyszukiwanie, uwzględniając pola na wybranej przez nas stronie za pomocą przełącznika Enable search.

Określona liczba pól na stronie, uwzględniona w wyszukiwaniu, może czasami mieć niekorzystny wpływ na wydajność wyszukiwania. Wtedy mamy możliwość przywrócenia pierwotnych ustawień domyślnych poprzez wybranie akcji Reset to default.

2. Udostępnianie bardziej czytelnych linków do stron i rekordów w Business Central

Kolejną nowością jest wprowadzenie prostej i spójnej definicji nazewnictwa linków, dzięki czemu wklejanie ich do dowolnej strony lub rekordu Business Central skutkuje czytelnym hiperłączem, który wyraźnie wskazuje na kontekst. Ograniczony zostaje także widok pełnego adresu URL, który często przez swoje skomplikowanie i długość zniechęcał odbiorców do wejścia i korzystania z linku.

Funkcja ta nie tylko wzbogaca hiperłącza wklejane do edytorów tekstu sformatowanego takich jak Outlook, OneNote lub Teams, ale także zapewnia lepsze wrażenia podczas korzystania z Business Central z nowoczesnymi funkcjami przeglądarki takimi jak kolekcje w Microsoft Edge.

3. Możliwość szybszego wglądu w szczegóły powiązanego rekordu z wyszukiwania

Trzecią już funkcją jest nowy przycisk akcji Pokaż szczegóły, który zapewnia łatwy i przede wszystkim znacznie szybszy dostęp do informacji o powiązanym i interesującym nas w danej chwili rekordzie.

Dotychczas, aby uzyskać dostęp do szczegółów powiązanych rekordów na stronach ich kartotek z poziomu odnośników lub zaawansowanych okien dialogowych odnośników, należało wykonać wiele kliknięć. Teraz wystarczy użyć funkcji Pokaż szczegóły dostępnej w oknach dialogowych wyszukiwania, aby szybko uzyskać dostęp do informacji o powiązanych rekordach na każdej stronie.

4. Łatwiejsze rozróżnianie kart przeglądarki przy pracy na wielu kartach w tym samym czasie

Ostatnią funkcjonalnością jest wprowadzenie prostszego i bardziej przejrzystego schematu do nazywania kart i okien przeglądarki dla Business Central.

W celu zwiększenia wydajności, użytkownicy Business Central podczas pracy w systemie często używają wielu kart lub okien przeglądarki, ułatwiając sobie w ten sposób porównywanie danych. Jednakże nawigacja między otwartymi oknami - na przykład korzystając ze skrótu klawiszowego Alt + Tab, szybko staje się wyzwaniem, gdy wszystkie okna przeglądarki wyglądają tak samo. Dzięki nowej funkcjonalności łatwiejszym staje się odróżnienie jednego otwartego okna od drugiego, co znacznie ułatwia sprawne przełączanie między nimi.

Aby poznać więcej funkcjonalności, które nadejdą wraz z WAVE 2 2023, zachęcam do śledzenia naszego bloga!

Poprzedni
Następny
Następny