BC TechTalk – Relacja z drugiego dnia konferencji

Opublikowany
7.12.2020
BC TechTalk – Relacja z drugiego dnia konferencji

4.12 to drugi, a zarazem ostatni dzień bezpłatnego wydarzenia online, skierowanego do miłośników Dynamics 365 Business Central, które odbywało się pod szyldem BC TechTalk. Podobnie jak dzień wcześniej, jednocześnie prowadzone były dwie prezentacje, a organizatorzy zadbali o zróżnicowanie tematyczne, tak aby uczestnik mógł wybrać to, co bardziej go interesuje. Z mojej strony, po raz kolejny wybrałem sesje, które w swojej grupie docelowej umieściły przede wszystkim konsultantów, pracujących na co dzień z Business Central.

Tips and tricks about Business Central APIs

Pierwsza sesja drugiego dnia, w której uczestniczyłem, to posiadający tytuł Microsoft MVP Business Solutions Arend Jan Kauffmann i jego prezentacja pt. „Tips and tricks about Business Central APIs”. Jak sam prowadzący twierdził, bardzo wiele osób poznało już API Business Central i zaczęło coraz częściej je wykorzystywać. Jednak jest wiele opcji i możliwości, które nie są tak dobrze powszechnie znane. Podczas tej sesji, głównym celem było przekazanie nowych pomysłów, małych sekretów, wskazówek i sztuczek dotyczących interfejsów API w Business Central.

Podczas swojego wystąpienia, Arend-Jan Kauffman przeprowadził uczestników przez 4 główne punkty. Każdy z tych punktów i składał się z wstępu teoretycznego i przekazaniu doświadczeń prowadzącego z danym tematem oraz części praktycznej, podczas której uczestnicy mogli ujrzeć wykorzystanie różnych ciekawych opcji w praktyce. Prowadzący użył POSTMAN – platformy wspierającej przy tworzeniu API.  Funkcje programu POSTMAN upraszczają każdy etap tworzenia interfejsu API i usprawniają pracę, dzięki czemu można szybciej tworzyć lepsze interfejsy API.

Monitoring Dynamics 365 Business Central with Application Insights

Druga sesja, którą chcę podsumować to “Monitoring Dynamics 365 Business Central with Application Insights”, poprowadzona przez Duilio Tacconiego – inżyniera ds. Eskalacji Microsoft Dynamics 365 Business Central w Microsoft EMEA Customer Support & Services (CSS). To czego uczestnicy mogli dowiedzieć się podczas tej sesji, to, że funkcje Dynamics 365 Business Central emitują dane telemetryczne dzierżawcy do usługi Azure Application Insights. Azure Application Insights to podstawowa usługa do monitorowania zasobów platformy Azure, wykrywania anomalii i zapewniania wglądu w codzienne działania biznesowe. Agenda sesji wyglądała następująco:

Jak wysyłać dane telemetryczne do Application Insights:

  • przegląd tego, co AppInsight może zaoferować w zakresie rozwiązywania problemów i obserwowalności;
  • konfigurowanie środowisko w celu wysłanie danych telemetrycznych.

Co to jest Azure Data Studio i Jupyter Notebook:

  • jak używać Azure Data Studio do codziennych czynności;
  • tworzenie  Jupyter Notebook do monitorowania telemetrii AppInsight.

Jak używać różnych sygnałów do monitorowania otoczenia:

  • przegląd różnych przewodników rozwiązywania problemów (TSGs);
  • kilka wskazówek, jak sprawnie wdrażać AppInsight i TSGs.

Working with PowerApps and Power Automate for Business Central

Kolejna  sesja, która zwróciła moją uwagę to ta prowadzona przez Josha Anglesea pt. „Working with PowerApps and Power Automate for Business Central”. W tej sesji wyjaśniono, jak używać standardowych i niestandardowych łączników Business Central w PowerApps i Power Automate. Prowadzący w praktyce zaprezentował wskazówki dotyczące niektórych wbudowanych funkcji obu produktów.

  • Przy użyciu Power Automate wygenerowano raport w Business Central odnośnie przeterminowanych zobowiązań:
  • Za pomocą PowerApps utworzono i zaktualizowano grafikę zapasu w Business Central:

Platforma Power Platform umożliwia szybkie tworzenie, testowanie i wdrażanie, a także zapewnia uproszczoną obsługę użytkowników, co jest świetną opcją w przypadku ogólnych rozwiązań systemowych.

Easy-to-build mobile apps to support BC processes

Czwarta, a zarazem ostatnia sesja tematyczna, w której wziąłem udział podczas BC TechTalk chyba najbardziej spośród wszystkich była skierowana do konsultantów. Microsoft MVP Tomas Kapitan poprowadził sesję pt. „Easy-to-build mobile apps to support BC processes”. Przekonywał, że Business Central posiada własną aplikację mobilną na Androida i IOS,  jednak ta aplikacja nie jest zbyt przyjazna dla niektórych branż, szczególnie dla tych, które potrzebują zautomatyzować niektóre podstawowe procesy (zaawansowane magazyny, firmy usługowe, hurtownie / sklepy detaliczne). Podczas prezentacji skupił się na tym, jak stworzyć łatwą do zbudowania i łatwą w utrzymaniu aplikację mobilną z językiem Dart przy użyciu Flutter SDK.

W pierwszej części prowadzący przedstawił BC Mobile App oraz jej główne wady i zalety:

Następnie nastąpiło porównanie sytuacji, w której użytkownik używa własnej aplikacji Business Central. Główne zalety takiego rozwiązania to:

  • Absolutna swoboda działania
  • Łatwość kastomizacji
  • Łatwość automatyzacji procesów
  • Brak utrzymywania aplikacji, przez Microsoft, co wiąże się z decydowaniem o losie aplikacji

Natomiast wady używania własnej aplikacji, przytoczone podczas sesji to:

  • bardziej skomplikowane procesy, aby wprowadzić zmiany w aplikacji
  • potrzeba zaprogramowania wszystkich funkcji od podstaw
  • aplikacja, którą trzeba samodzielnie utrzymywać

Ostatnim etapem sesji było zaprezentowanie autonomicznej aplikacji BC, która jest używana do zaawansowanego zarządzania magazynem.

Podsumowując drugi dzień BC TechTalk, na pewno towarzyszy mi wrażenie, że był to dzień z dużo większą liczbą sesji, które interesowały mnie bardziej,  jako konsultanta. Ogólnie rzecz biorąc – również bardziej techniczne prelekcje przyciągały mocniej niż te poprzedniego dnia. Natomiast jeżeli chodzi o ocenę całego wydarzenia? Każdy, kto brał udział w Directions EMEA 2020  i uczestniczył w BC TehcTalk, z pewnością doszukiwał się podobieństw. Moim zdaniem trochę na próżno, ponieważ oprócz tego, że kilka sesji tematycznie przypominało te podczas Directions, to skala obu wydarzeń jest kompletnie nieporównywalna. Zaczynając od liczby uczestników, czy liczby sesji, kończąc na oprawie całego wydarzenia. Jednak BC TechTalk, jako wydarzenie bezpłatne, w którym mógł uczestniczyć każdy, mogło być dobrym dopełnieniem informacji i wiedzy zdobytych podczas Directions 2020.

Poprzedni
Następny
Następny