Arkusz konfiguracyjny to centralna lokalizacja, w której można planować, śledzić i wykonywać prace konfiguracyjne. Funkcjonalność umożliwia utworzenie arkuszy roboczych dla każdej firmy, z którą pracuje użytkownik lub utworzyć standardowy arkusz, którego można użyć do skonfigurowania wielu identycznych firm.
W dzisiejszym wpisie z serii Out Of The Box, chciałabym przedstawić w podstawowym zakresie funkcjonalność Business Central Cloud, pozwalającą z dużą dynamiką tworzyć kopie istniejących firm z uwzględnieniem wybranych tabel. Ta możliwość szczególnie jest przydatna, w momencie, gdy użytkownik chciałby skopiować ustawienia z firmy głównej, bez przenoszenia na przykład zapisów, dokumentów, powstałych podczas pracy na aktualnie wykorzystywanym systemie.
Aby znaleźć się na docelowej stronie, w wyszukiwarce wpisuję: Arkusz konfiguracji.
![Wykorzystania arkusza konfiguracji przy tworzeniu nowej firmy](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/640f14fcaf602a64815689ca_Obraz1-4.png)
W celu pobrania ‘matrycy’ do kopiowania wartości z firmy zawierającej dane, na otwartej stronie arkusza konfiguracji przechodzę na wstążkę: Akcje -> Funkcje -> Pobierz tabele konfig.
![Wykorzystania arkusza konfiguracji przy tworzeniu nowej firmy](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/640f14fc00b09702d40c6e40_Obraz2.png)
Na oknie wstępnym zaznaczam: Uwzględnij tylko z danymi.
![Wykorzystania arkusza konfiguracji przy tworzeniu nowej firmy](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/640f14fc97a53a54fd0d5672_Obraz3-1.png)
Po zatwierdzeniu okna wstępnego, następuje przetwarzanie. Arkusz konfiguracyjny uzupełnia się o te tabele, które zawierają dane.
![Wykorzystania arkusza konfiguracji przy tworzeniu nowej firmy](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/640f14fcf20230d8dff720df_Obraz4-1.png)
Z powyższej ‘matrycy’ należy wybrać które tabele użytkownik chce skopiować na nową firmę. Konkretne tabele należy zaznaczyć, a następnie skrótem klawiszowym CTRL + C skopiować, a następnie w firmie docelowej, wkleić je w także w arkuszu konfiguracji.
![Wykorzystania arkusza konfiguracji przy tworzeniu nowej firmy](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/640f14fca399be6a9de1f7d7_Obraz5-1.png)
Pozostała teraz ostatnia czynność – końcowe skopiowanie danych.
W tym celu należy z wstążki arkusza konfiguracji wybrać: Przetwarzanie -> Kopiuj dane z firmy.
![Wykorzystania arkusza konfiguracji przy tworzeniu nowej firmy](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/640f14fd6b6c695ca209b127_Obraz6-1.png)
W oknie wstępnym należy wybrać z której firmy w obrębie jednego środowiska, tabele mają zostać pobrane.
![Wykorzystania arkusza konfiguracji przy tworzeniu nowej firmy](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/640f14fccbb6b61e86049c82_Obraz7-1.png)
Po zatwierdzeniu okna wstępnego, dane zostaną skopiowane, zgodnie z konfiguracją.
![Wykorzystania arkusza konfiguracji przy tworzeniu nowej firmy](https://cdn.prod.website-files.com/6386127b313c19ec555df02a/640f14fdaf602a66cc568a73_Obraz8-1.png)
Zachęcam do samodzielnego sprawdzenia możliwości arkusza konfiguracji. W przedstawionym przeze mnie materiał przedstawiony został jedynie podstawowy zakres. Dziękuję za uwagę oraz zapraszam do obejrzenia pozostałych materiałów na naszym blogu.