Wdrożenie systemu CRM

System CRM, czyli Customer Relationship Management jest narzędziem usprawniającym zarządzanierelacjami z Klientami. CRM charakteryzuje się wieloma zaletami, jednak na pierwszym miejscu znajdują się łatwość obsługi oraz intuicyjność systemu. Korzyści wynikające z wdrożenia systemu CRM w firmie:

  • wzrost wydajności pracowników,
  • zwiększenie dochodów,
  • znaczne usprawnienie kontaktów z kontrahentami,
  • zautomatyzowanie biznesu.

System CRM skierowany jest do wszystkich działalności gospodarczych, które opierają się na kontakcie z klientem, a zatem do korporacji, sektora business-to-business oraz firm sprzedażowych.

WDROŻENIE SYSTEMU CRM W FIRMIE

Niektórzy przedsiębiorcy mają obawy związane z wdrażaniem CRM, wynika to jednak z niewiedzy. System jest skomplikowany i złożony, jednak dobra organizacja i zastosowanie się do kilku wytycznych pozwalają na nieinwazyjne i płynne wprowadzenie oprogramowania w życie firmy.

Po podjęciu decyzji o wdrożeniu systemu CRM należy ustalić jego zastosowanie. W zależności od charakteru biznesu, wykorzystanie platformy będzie się różniło, dlatego analiza biznesu jest bardzo ważnym etapem. Trzeba określić kluczowe założenia oraz funkcje jeszcze zanim rozpocznie się rozmowy z dostawcą systemu CRM. Nasi doradcy pomogą stworzyć plan, dzięki któremu możliwe będzie skonfigurowanie aplikacji do potrzeb Twojego biznesu. Konsultant przedstawi Ci wszystkie funkcje, jakie oferuje CRM oraz objaśni poszczególne etapy wdrażania systemu zgodnie z Twoimi potrzebami i możliwościami.

ETAPY WDRAŻANIA CRM

CRM jest bardzo złożonym oprogramowaniem, które zawsze jest dostosowywane do indywidualnych potrzeb zamawiającego. Z tego powodu etapy wdrażania mogą się nieco różnić, jednak istnieje zbiór wytycznych, według których postępuje się, wprowadzając CRM do firmy. Proces wdrażania systemu w firmie rozpoczyna się od tzw. analizy przedwdrożeniowej. Pozwala ona na dokładne ustalenie, czemu oprogramowanie ma służyć. Na podstawie analizy dokonywana jest konfiguracja systemu, obejmująca stworzenie pól wyborów i praw dostępu.

Po przygotowaniu aplikacji rozpoczyna się importowanie danych, tj. archiwalnych dokumentów, materiałów informacyjnych, danych klientów oraz niezbędnych wzorów dokumentów. Na tej podstawie tworzy się szablony dokumentów stanowiących fundament generowania nowych formularzy ofert, umów itp.

Wdrażanie CRM w firmie obejmuje także utworzenie dodatkowych raportówściśle związanych z danymi organizacji. Są to wykresy, kryteria i układy stron. W końcowym etapie CRM jest integrowane z wszystkimi innymi systemami wykorzystywanymi w firmie, w tym z pocztą elektroniczną oraz systemem handlowym.

ETAPY WDROŻENIA CRM:

  1. analiza przedwdrożeniowa,
  2. konfiguracja systemu,
  3. import danych,
  4. tworzenie szablonów dokumentów,
  5. tworzenie dodatkowych raportów,
  6. integrowanie CRM z innymi systemami,
  7. wyszkolenie administratora i użytkowników.

PRZYGOTOWANIE DO WDROŻENIA SYSTEMU CRM

Aby CRM był w pełni funkcjonalny, konieczne jest skompletowanie jak największej ilości danych na temat byłych i dotychczasowych klientów. Wprowadzenie ich na serwer gwarantuje tworzenie rzetelnych analiz. Niezbędne będą umowy, formularze, notatki o kontrahentach, faktury oraz informacje dotyczące przebiegu transakcji. System CRM obejmuje także pobranie danych z poczty elektronicznej i zaimplementowanie korespondencji mailowej.

Jeżeli firma dotychczas korzystała z systemu handlowego i posiada swój serwer, wszystkie dane zostaną zaimportowane właśnie stąd. W przeciwnym razie zostanie utworzony nowy serwer, dostępny tylko dla administratora oraz użytkowników.

CRM –SZKOLENIE

Po skonfigurowaniu i wdrożeniu CRMwszystkie osoby korzystające z oprogramowania muszą ukończyć odpowiednie szkolenie, podczas którego dowiedzą się:

  • jak obsługiwać system CRM,
  • jakie funkcje oferuje platforma,
  • w jaki sposób komunikować się z innymi użytkownikami,
  • jak odczytywać i analizować wykresy oraz tabele.

Nasi konsultanci mają wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu systemu CRM, a w trakcie szkolenia przekazują niezbędne informacje w przystępny sposób. Potrafią odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości oraz niejasności związane z systemem CRM. W razie potrzeby są w stanie indywidualnie pracować z użytkownikami, tak aby każdy był w pełni przygotowany do korzystania z oprogramowania.