W dniach 21-22 lipca bieżącego roku odbywa się globalna konferencja Microsoft Inspire 2020, która w związku z obecną sytuacja z COVID-19 prowadzona jest w trybie online. Po raz pierwszy MS zdecydował się na zrealizowanie tego wydarzenia w formie cyfrowej!
Microsoft Inspire to największa i najbardziej wszechstronna konferencja w sieci partnerskiej. Rok po roku, wydarzenie przyciąga dziesiątki tysięcy zainteresowanych i pozwala Partnerom z całego świata nawiązywać kontakty, zwiększać możliwości i wspólnie świętować swoje sukcesy.
Sesja w ramach, której został omówiony produkt Business Central, czyli aplikacja dedykowana do rynku MŚP w Polsce i na świecie, która pełni rolę rozwiązania ERP i CRM spełniającego potrzeby firm z tego sektora, została nazwana Learn about the Partner Opportunity with Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Poprowadzona została tym razem przez reprezentantów kanału Product Marketing:
- Michelle Ballinger – WW Business Central Central Product Marketing Manager,
- Maitane Munoz – WW Dynamics Partner Marketing Manager,
- Justine Vendrame – WW Dynamics SMB Channel Manager.
Microsoft przedstawił, jakie są jego plany związane z produktem na rok fiskalny 2021 oraz kolejny raz podkreślił, że jest w pełni skoncentrowany na produkcie Business Central, który jest fundamentalnie spozycjonowany w ekosystemie rozwiązań chmurowych producenta. Zarówno, jak to miało miejsce podczas poprzednich konferencji: Dynamics 365 Business Central Virtual Launch, jak również MS Tech Talks Summit 2020 – Poland, MS odniósł się do swojego ekosystemu, dla którego słońcem jest Microsoft Azure i innych elementów układu, na które oddziałuje, możesz przeczytać tutaj.
Business Central Momentum – w drugiej połowie roku 2020
Nowa wersja systemu Dynamics NAV, dołączona do rodziny Dynamics 365 i nazwana Business Central (wraz ze zmianą nazewnictwa zmieniły się również zasady licencjonowania, o których możesz przeczytać tutaj) po raz pierwszy na rynku światowym pojawiła się w roku 2018 jako wersja 13. Od tego czasu doczekaliśmy się jej aktualizacji kolejno do wersji 14, 15 i obecnie dostępnej wersji 16 oraz zapowiedzianej wersji 17 już na październik tego roku – o nowościach z tym związanych możesz przeczytać – tutaj – w ramach aktualizacji Wave 2 na rok 2020.
W tym czasie, z udostępnionej aplikacji ERP dla MŚP, skorzystało już ponad 7000 Klientów na całym świecie, generując i utrzymując roczny przyrost nowych użytkowników na poziomie 250%+ w modelu rok do roku. Sieć Partnerów wspierających Microsoft poszerzyła się do ponad 1900+ jednostek specjalizujących się w produkcie Business Central i powiązanych, a platforma AppSource z poziomu kilkunastu aplikacji dostępnych dla produktu w roku 2018 rozrosła się do ponad 750 (na dzień 21.07.2020 jest ich 863 i 377 usług doradczych).
Jakie plany Microsoft na obecny rok fiskalny 2021?
Podczas wspominanej sesji Microsoft skupił się na trzech głównych priorytetach, w ramach których prowadzone będą pracę w bieżącym roku fiskalnym, z wyłączeniem aspektów technicznych, które omawiane były na wydarzeniach w miesiącach poprzednich.
Te priorytety definiowane są, jako:
- Rozszerzenie produktu na nowych Klientów,
- Rozszerzenie licencyjne produktów w ramach obecnych Klientów,
- Rozwój ekosystemu Partnerów Microsoft.
Warto podkreślić, jak duże znaczenie ma dla obecnych klientów możliwość rozszerzenia ich zakresu licencyjnego o produkty powiązane z aplikacją Business Central – takie, jak Dynamics 365 Sales, czy Dynamics 365 Customer Service. Zastosowanie możliwości dołączeniach ich, jako licencji dodatkowych (Attach) powoduje zupełnie nowy sposób budowania ekosystemu aplikacji w ramach swojego przedsiębiorstwa, zarówno pod względem licencyjnym, jak i produktowym. Więcej o rozszerzeniu licencyjnym Base i Attach można przeczytać tutaj.
Z informacji, które na pewno ucieszą bezpośrednio Partnerów, którzy świadczą usługi dla swoich Klientów, Freelancerów, czy zasoby wewnętrzne pracujące na co dzień w strukturach przedsiębiorstw Klientów, to ogłoszenie zbliżających się certyfikacji i możliwości potwierdzeń umiejętności technicznych względem produktu Business Central. Na koniec należy podkreślić, że wszystkie wersje systemu Business Central udostępniane w ramach Modern Lifecycle Policy przez Microsoft, posiadają możliwość aktualizacji automatycznych, czyli takich, które nie wymagają od Klienta zakrojonych na szeroką skalę działań związanych z zaplanowaniem upgrade`u dla swojego systemu ERP. Ze względu na posiadane modyfikacje, które przygotowane zostały w formie Extensions (język AL), istnieje możliwość ich tymczasowego wyłączenia, podniesienia bazowej aplikacji do najnowszej, dostępnej wersji, a następnie ich ponownego włączenia. System zostaje zaktualizowany, a wszyscy użytkownicy mogą korzystać z nowych funkcjonalności i rozszerzeń.